Nemecká automobilka Mercedes zo Štutgartu predviedla novú generáciu svojho kombi vo vyššej strednej triede. Nadväzuje tak na dlhú tradíciu, ktoré začala modelom W124, teda vlastne ešte predtým, ale až toto vozidlo nieslo označenie písmenom E. Nová generácia triedy E kombi prichádza s väčšími rozmermi, ale aj sa trochu menšou ponukou pohonných jednotiek.
Základom je dobrá pôvodná alternatíva. Nová generácia Mercedesu triedy E tak sedan, ako aj kombi prichádza s rovnakou prednou tvárou, ale všetko sa začína meniť pri druhom stĺpiku karosérie. Je to úplne logický recept a funguje takto už predsa roky. Potom strecha pokračuje pozvoľnejšie pádom do viac športovej zadnej časti. Nie sú to prísne pravé uhly, je to zaoblenie, ktoré vytvára dojem väčšej dynamiky. Vytvára dokonca dojem, že už nikdy nebude treba Mercedes CLS Shooting Brake.
Nový Mercedes triedy E ako kombi je tiež väčší ako bol predchodca. Veď na dĺžku pribudlo 22 mm v oblasti rázvoru, čo znamená, že sa dostal na 2 961 mm. Je to len o 34 mm menej ako má aktuálne najnovšia generácia BMW radu 5. Dĺžka je však menšia výrazne, lebo aj kombi má 4 949 mm čo je stále o 111 mm menej ako sedan BMW. V takto veľkej karosérii sa konštruktérom podarilo umiestniť batožinový priestor s objemom 615 litrov, ktorý sa dá po zložení sedadiel delených v pomere 40:20:40 zväčšiť až na 1 835 litrov. V prípade ako zvolíte plug-in hybrid, tak bude objem zmenšený na 460 litrov, alebo 1 785 litrov. Toto auto bude mať štandardne elektricky otváraný kufor a vzduchové nastavenie zadnej nápravy. Za príplatok bude vzduchový podvozok kompletný. Nové tvary a línie auta priniesli zníženie aerodynamického koeficientu. Ten má hodnotu iba 0,26 a je o 0,01 nižší ako má sedan.
Predná časť interiéru využije akúsi vlastnú verziu displeja Hyperscreen, ktorý bude mať viacero zobrazovacích jednotiek. Na jednej z nich budete môcť hrať dokonca aj populárnu hru Angry Birds. V ponuke bude samozrejme aj kamera na sociálne siete, alebo na konferenčné hovory, podobne ako to má sedan.
Svet ide veľmi zaujímavý smerom a pod kapotu tohto modelu budú hlavne štvorvalcové motory. Základom bude teda verzia označená E200, ktoré bude mať výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 320 Nm. To stačí na zrýchlenie na stovku za 7,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 230 km/h. Motor na toto využíva nielen deväťstupňovú automatickú prevodovku, ale aj mild hybridný doplnok, ktorý dokáže ponúknuť až 17 kW (23 k) a 205 Nm. Naftový agregát bude mať iba 145 W (197 k), ale až 440 Nm, ale prevodovka a 48-voltový systém budú rovnaké. Zrýchlenie na stovku bude trvať o kúsok dlhšie až 7,9 sekundy. Ak je to málo, tak Mercedes hovorí aj o tom, že v budúcnosti sa na trhu objaví aj trieda E s naftovým radovým šesťvalcom.
Prvou plug-in hybridnou alternatívou bude E300e, ktoré bude spoliehať na dvojliter s výkonom celkových 230 kW (313 k). Z toho spaľovací agregát bude rovnaký ako v E200 a elektrický motor prinesie 95 kW (129 k) a 440 Nm. Na stovke je za 6,5 sekundy a využíva batériu s kapacitou 25,4 kWh, ktorá autu udeľuje dojazd presahujúci 100 km.
Nový Mercedes triedy E príde aj ako kombi tento rok a postupne sa objaví viacero nových verzií. Automobilka pripravuje aj šesťvalcový plug-in hybrid AMG E63, ale poteší aj Mercedes triedy E ako All Terrain.