Automobilka Porsche používa hybridy do modelu Panamera a Cayenne. Ale najnovšie sa dostane prevedenie T-Hybrid aj do 911 GTS. Modernizácia autu priniesla práve takéto vylepšenie. A rozhodne nie je jediné, aj keď je určite najzaujímavejšie.
Nové Porsche 911 GTS bude mať, vďaka hybridu, hmotnosť vyššiu o 50 kg a cenu vyššiu o pätnásťtisíc eur. Keď ho chcete, tak si ho kúpite minimálne za 170 000 € a môžete rovno zabudnúť na manuálnu prevodovku. Hybrid spolupracuje iba s automatickou 8-stupňovou prevodovkou s dvomi spojkami. Je to z dôvodu, že práve v automatickej prevodovke je umiestnený elektrický motor.
Elektrický motor bude mať výkon 40 kW (55 k) a bude čerpať z batérie s kapacitou 1,9 kWh. Batéria bude umiestnená tam, kde bola umiestnená 12-voltová, čiže v priestore pod prednou kapotou. 12 V batéria sa zase dostane pod zadnú kapotáž pri okne.
Z batérie energia nepôjde iba do elektrického motora, ale elektrický pohon budú mať aj niektoré príslušenstvá, ktoré by boli inak hnané remeňom. To znamená, že klimatizácia aj posilňovač riadenia využijú výlučne elektrické motory. Ďalším priestorom, kde Porsche 911 GTS s T-Hybridom využije elektrickú energiu bude prepĺňanie. Turbo roztáča elektrický motor s výkonom 11 kW, ktorý eliminuje oneskorené reakcie prepĺňania.
Celkovo však Porsche pre 911 GTS zmenilo aj motor. Miesto trojlitra má teraz motor objem až 3,6 litra a aj keď ho Porsche označuje ako úplne nový, stále patrí do rodiny 9A. Nový motor je naviac o 110 mm nižší, čo znamená, že na jeho vrchu si našiel miesto menič napätia a medzichladič stlačeného vzduchu. Menič treba, lebo samotný systém hybridu má až 400 V.
Celkový výkon systému má byť až 398 kW (540 k) a krútiaci moment 610 Nm. To by malo znamenať zrýchlenie na stovku za 3 sekundy. Ale rovnako zaujímavé bude, že štandardná šírka zadných pneumatík sa zväčší o 1 cm a do základnej výbavy pribudne natáčanie zadnej nápravy.
Všetky nápravy budú stáť na nových zliatinových diskoch a predná časť GTS predvedie aktívnu aerodynamiku vo forme nových otvorov na prívod vzduchu ku chladičom. Niečo sa zmení aj v interiéri. Krokom späť môže byť najmä odstránenie fyzického otáčkomera a ďalší krok dozadu je zmena otočného štartovacieho prepínača na veľmi obyčajné tlačidlo.
Podobné zmeny čakajú aj základné verzie Porsche 911, kde ale ostáva objem motora 3 litre. Pre všetky modely bude novinka, že Porsche odstráni zo základnej výbavy zadnú dvojicu sedadiel. Bude to možno aj z dôvodu, že práve pri GTS je vzadu umiestnený aj akumulátor. Ale to asi nezaváži. Skôr zaváži to, že aj táto forma znižovania hmotnosti funguje. Sedadlá budú pritom považované za bezplatnú príplatkovou výbavu.
Novinky do modelového radu začnú prichádzať pre modelový rok 2025 a Porsche 911 GTS s hybridným prevedením T-Hybrid bude stáť 170 000 €. Ak nie ste zbehlí v cenách, tak toto sú ceny nemecké, ktoré sa zvýšili o pätnásťtisíc eur. Ja v tom mám jasno, mne by stačila 911 Carrera S s manuálnou sedemstupňovou prevodovkou.