Málokedy sa stane, že si pri výmene generácií modelu poviete, že automobilka má naozaj odvahu a spravila niečo fakt úžasné. A zdá sa, že takýto šok nemusí byť len v prípade športových áut. Peugeot také niečo predviedol v prípade sedanu 508, ktorý už vlastne sedanom ani nie je.
Zo sedanu sa stal liftback s väčším batožinovým priestorom o 14 litrov. A aj napriek tomu sa rozmery zmenšili 6 centimetrov ubudlo z výšky a 8 centimetrov z dĺžky. Šírka je zase o 2 centimetre väčšia. Ale to nie je hlavný prerod. Z usadlého sedanu je odviazaný športovec. Má dokonca aj bezrámové dvere. Až je prekvapivé, že ho automobilka neoznačuje ako štvordverové kupé.
Výrazne dynamické tvary zovňajšku sú jedna vec, ale interiér je tiež dosť prekvapivý. Má usporiadanie i-Cockpit. Takže niečo, čo je najbližšie Peugeotu 3008, ale tu to vyzerá ako v nefalšovanom koncepte. Malý volant, displej pod oknom, druhý veľký displej v strede. Nie, vážne, Peugeotu sa podarilo vytvoriť strhujúce auto, za ktorým sa každý otočí. A nehrá sa na lifestyle, nehrá sa na niečo, čím nie je.
Platforma EMP2 hovorí veľa o použitých motoroch. Benzínový PureTech bude mať buď 132 kW (180 k), alebo 165 kW (225 k). Obe verzie budú kombinované s osemstupňovým automatom. Veď, viete si predstaviť, že by ste mali normálnu páku miesto futuristickej malej? Ak áno, tak skúste BlueHDI 130 s výkonom 96 kW (130 k). Ale aj ten môže mať, na želanie, osemstupňový automat. Výlučne automatické budú potom BlueHDi s výkonmi 120 kW (163 k) a 132 kW (180 k). Už teraz sa na tento model tešíme, v Ženeve si ho pozrieme dôkladnejšie.