Predminulý rok automobilka Peugeot predstavila koncept 308 R. Mal byť ideou, ako by mohol vyzerať hothatch značky. Minulý rok sa dokonca ukázal aj na bratislavskom autosalóne. Zatiaľ sme sa na poli hothatchov dočkali jemného zahriatia s levom vo forme 308 GT. Na test sa môžete tešiť už zajtra.
Ale Peugeot nespí, síce nerieši sériovú výrobu, ale koncepty chŕli ako nahnevaný drak. Najnovším je 308 R HYbrid. No a samotný názov hovorí, čo v sebe skrýva. Vidíme naozaj extrémnu verziu hatchbacku s dizajnovými prvkami konceptu Quartz. Širšie blatníky, 19tky kolesá, otvory na prívod vzduchu a dvojfarebný lak sú poznávacími znameniami. Tá predná maska však pôsobí, ako keby ju dizajnéri zobrali z iného auta a priplácli na predok. Pôvodná na 308 vyzerá lepšie a adekvátnejšie.
Srandičky dizajnové bokom. Peugeot 308 R HYbrid využíva zaujímavé pohonné ústrojenstvo. Pod prednou kapotou má 1,6-litrový motor THP a na každej náprave jeden elektromotor s výkonom 85 kW (115 k). Takže tu máme štvorkolku, že? Celkový výkon systému sa dopracoval k hodnote 368 kW (500 k) a krútiaci moment až na 730 Nm.
„Rodinný“ hatchback tak vyletí na stovku za štyri sekundy a elektronický obmedzovač rýchlosti zasiahne pri 250 km/h. A pritom majú byť emisie CO2 len na úrovni 70 gramov na kilometer.
Hybridný hatchback používa štyri základné nastavenia. Hot Lap prináša kompletný výkon systému. Track mode aktivuje 294 kW (400 k) a 530 Nm, pričom prím hrá spaľovací agregát. Road mode zase optimalizuje reakcie pre normálne jazdenie po cestách, ale s výkonom 221 kW (300 k) a 400 Nm. No a štvrté nastavení ZEV, čiže Zero Emission Vehicle používa na pohon len zadný elektromotor, pričom ten predný sa zapne len podľa sily stlačenia plynu.