Peugeot nemal po predstavení modernizovaného Citroënu C-Elysée veľa času na predstavenie inovovanej verzie svojho modelu 301. Alebo inak povedané, muselo to prísť, len otázka znela kedy. Odpoveď na ňu je jednoduchá, teraz.
O úspechu malého sedanu s megalomanským kufrom svedčí, že za 4 roky si našiel 360 tisíc majiteľov. Takže tu sa chyby neodpúšťajú. A zdá sa, že sa ich Peugeot, podobne ako sesterský model, vyvaroval. Jednoducho po facelifte pôsobí krajšie a predná maska mu sedí viac. Doteraz mal svetlá ako z menšieho auta a predok bol až príliš jednoduchý, odteraz bude, najmä na 16-palcových diskoch, pôsobiť celistvejšie a elegantnejšie. To predsa od sedanu chcete, nie?
Predné svetlá so zárezom sú už dlhšie charakteristickou črtou vozidiel s levom v znaku, rovnako ako tvar masky chladiča. Peugeot 301 neignoruje ani jeden z korporátnych identifikovateľov. Pridáva aj LED na denné svietenie a zadné svetlá s 3D grafikou. Vieme, znie to divne, všetky svetlá majú svojim spôsobom 3D grafiku, ale viete na čo asi narážajú.
Interiér modelu sa posunie dopredu a ponúkne aj možnosť dotykového displeja s navigáciou. Avšak aj ak bude, tak klíma zostane pekne a poslušne na svojom pôvodnom mieste. Navi, tiež 3D ako zadné svetlá, dodá TomTom a displej podporí aj Mirror Screen.
Ponuka motorov sa príliš nezmení. Základom bude trojvalec PureTech 82 s atmosférickým plnením a výkonom 60 kW (82 k). Nad ním v benzínovom spektre obháji pozície 1,6-litrový VTi 115 s výkonom 85 kW (115 k). Ten môže byť kombinovaný aj s automatickou prevodovkou. Čierne pištole budú majitelia pchať do verzií s 1,6-litrovým naftovým motorom. Bude mať dve verzie, BlueHDi 92 s 68 kW (92 k) a BlueHDi 100 s 74 kW (100 k). Ani pri jednom z agregátov automobilka neponúkne 6 prevodových stupňov, všetky budú mať 5kvalt.
A keďže 301 je globálne auto, tak benzínové motory budú mať špecifický okruh klimatizácie, špeciálne kvôli horúcim štátom. Rozdiel bude v kompresore, kondenzátore a tlačidle AC Max.