Jasné, sú to najzbytočnejšie autá, na piatich metroch máte predsa hocijaký rodinný minivan pre siedmich. Ale veľké kupé nie sú ani pre piatich. Aj štyria v nich majú problém. Ale pritom majú radosť tí okolo. Veľké kupé pôsobia ako zjavenie v premávke, pôsobia ako niečo úplne iné od bežných približovadiel.
Sú zbytočné, ak nechcete križovať kontinenty, zaberajú veľa miesta, ale vyžarujú takú charizmu, akú napríklad Subaru BRZ, ani Mazda MX-5 mať nebudú. Sú vynikajúcimi autami, ale veľké kupé až zatajuje dych.
A nová osmička od BMW je naozaj úchvatná. Vyzerá takmer ako koncept z roku 2017, ale tvary má prispôsobené tomu, čo je reálne v súčasnosti. Veľké ľadvinky vpredu nenechajú nikoho na pochybách o výrobcovi. Aj zboku a zozadu je identifikácia naozaj jednoduchá. Akurát tie kľučky na dverách nie sú úplne oku lahodiace. Ale nový výduch za kolesami a línie na dverách sú.
Interiér dokonca niektoré prvky našiel u predchodcu s vyklápacími svetlami. Pred radiacou pákou je taký priestor, ktorý presne toto pripomína. Inak volič radiacej páky je naozaj dokonalý, už nie je joystickom ako doteraz. A interiér je síce stále BMW, ale vyzerá vynikajúco, lepšie ako v akomkoľvek inom aute značky.
Na začiatok budú v ponuke dve verzie. Vrchol bude M850i xDrive. To znamená 4,4 V8 s dvomi turbami, osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Má výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment 750 Nm. Reálne dokáže na stovku došprintovať za 3,7 sekundy a maximum obmedzí elekronický zásah pri 250 kilometroch za hodinu.
Úspornejšou alternatívou bude 840d xDrive. Trojlitrový radový šesťvalec má dve turbá, tiež osemstupňový automat a výkon 235 kW (320 k). Zaujímavý je aj krútiaci moment 680 Nm. Stovka v podaní naftovej verzie bude v priebehu 4,9 sekundy. Maximum je na rovnakej úrovni ako pri benzínovom agregáte, tiež je obmedzené.
Hovorí sa, že okrem týchto modelov BMW vyvíja aj M8 a 8 kabriolet.