Nafta patrí do kachiel, alebo do traktorov. A plyn zase ide do sporáka. Toľko vie každý krčmový motoristický špecialista, ktorý aj tak hlboko vo svojom vnútri chce Audinu s TéDéÍčkom, lebo ten diesel je tak dobrý ako beznín.
Väčšina áut prestavaných na plyn jazdí na kvapalný propán. Lenže Škoda ide hipsterskou cestou a spolčila sa s SPP CNG. To naznačuje, čo poháňa Octu G-Tec, dostupnú aj ako kombi. Pod prednou kapotou je motor 1,4 TSI naladený na 81 kW (110 k) spaľujúci okrem benzínu aj stlačený zemný plyn. Spotrebuje pri pohone na plyn 3,5 kilogramu CNG na sto kilometrov. To je vo finančnom zhodnotení až o tretinu menej ako z peňaženky vytiahne 1,6 TDI. Lenže ten plyn sa odniekiaľ musí čerpať. V rámci auta k tomu slúži nádrž pod podlahou kufra. Obe verzie stratili týmto ťahom 130 litrov objemu a tým pádom má liftback 460 a kombi 480 litrov.
Istou nevýhodou je sieť staníc CNG. Tá má 10 verejných plniacich staníc, 2 neverejné a 20 malých súkromných. Predaj Octavie G-Tec by mohol prispieť k rozšíreniu siete, lebo zatiaľ po Slovensku behá iba 1400 CNG áut.
Škoda aj kvôli tomuto faktu nastavila ceny celkom priaznivo. Za základnú výbavu Active pri liftbacku pýta automobilka 18 770 eur. To je len o 440 eur viac ako za 1,6 TDI, čo znamená, že investícia by sa mala vrátiť do 40 000 kilometrov. Octavia Combi G-Tec je len o 800 eur drahšia. A okrem Active sa dá plynová verzia kúpiť aj s výbavami Ambition, Elegance a Business.