Nový Range Rover má natáčanie zadnej nápravy, už nebude slonom v porceláne

Range Rover je ikona. Veď na ňom jazdí aj britská kráľovná. A teraz bude mať piatu generáciu. Range Rover bude mať piatu generáciu, britská kráľovská rodina to má viac zamotané. Avšak nový model tohto veľkého terénneho auta prichádza po 10 rokoch služby štvrtej generácie. Vlatne tretia a štvrtá boli na trhu takmer 20 rokov.

Nová generácia prichádza s niekoľkými naozaj zásadnými novinkami. Jasné, udržiavanie v pruhu, adaptívny tempomat, trochu autonómna jazda. Ale to najlepšie z vylepšení je použitie natáčacej zadnej nápravy. Dokáže uhol až 7,3 stupňa a s obrovským autom má priemer otáčania 11 metrov. Na margo rozmerov, Range Rover narástol. Krátky z 4999 milimetrov na 5052 milimetrov, pričom rázvor sa posunul z 2922 na 2997 milimetrov. Rovnaký nárast zaznamenala aj predĺžená verzia LWB, ktorá má 5252 milimetrov dĺžku a rázvor 3197 milimetrov.

Dizajnovo stavila automobilka na evolúciu tvarov. Ale to znamená, že podľa prednej časti sa hneď dá identifikovať o aké auto ide. Zmeny sú ďalej. Zboku akoby niečo chýbalo. Jasné, dolné pokračovanie vertikálnej lišty na blatníku. Tvary sú čisté, síce pekné, ale niečo im chýba. Profil ostal rovnaký, kľučky sa vysúvajú. Všetko je podriadené aerodynamike. Veď tento obor má koeficient len 0,30.

Zadná časť je úplne nová, takú Range Rover nemal. Zvislé svetlá nemajú svetelný prepájací pás, lebo takéto fancy doplnky proste toto auto nepotrebuje. Aspoň zatiaľ. Má však rozdelené veko kufra, pričom časť sa vyklápa smerom nadol, ako je pre toto auto zvykom.

Vnútri je zaujímavé usporiadanie. Kým doteraz bol Range Rover buď štvormiestny, alebo päťmiestny, tak teraz môže byť LWB aj šesťmiestne, alebo sedemmiestne. To znamená, že konkurencia pre X7GLS bude ešte ostrejšia. Vpredu je nový volant a nové displeje. Pred vodičom má uhlopriečku až 13,7 palca a v strede 13,1 palca. Ani to tak nevyzerá, lebo kabína je extrémne veľká. A tým, že je toľko priestoru, tak treba poriadne ozvučenie. Systém Meridian Signature Sound System bude mať 35 reproduktorov vrátane malých v hlavových opierkach. Celkový výkon apratúry má byť 1600 wattov.

Natáčacia zadná náprava je súčasťou podvozku, ktorý má vzduchové odpruženie. A tiež má elektronicky ovládané stabilizátory. Takže bude ešte komfortnejší. Motivácia je jasná, veď existuje Bentley Bentayga a hlavne existuje Rolls-Royce Cullinan.

O pohon sa bude starať klasická ponuka vo forme radového šesťvalca s objemom tri litre. Bude mať buď výkony 184 kW (250 k), 257 kW (350 k), alebo 221 kW (300 k) na naftu, alebo 265 kW (360 k) a 294 kW (400 k) na benzín. Bude aj v P510e ako plug-in hybride. Ten bude mať 38,2 kWh batériu a na nabitie dá až 100 kilometrov podľa WLTP. Lenže pri plnom využití výkonu dá stovku za 5,6 sekundy. Vrchol ponuky bude V8 od BMW. Bude mať objem 4,4 litra a výkon ako v modeloch 50i, konkrétne 390 kW (530 k).

Prvým zákazníkom príde novinka na začiatku roka 2022, pričom ceny začínajú niekde okolo 100-tisíc eur.