Pár týždňov dozadu sme písali o policajnom Forde Interceptor, ktorý mal byť akýmsi predvojom pred oficiálnym odhalením sériového modelu Explorer. Jedno z najpopulárnejších amerických SUV sa v modelovom roku 2020 odhodlalo k revolúcií, ktorou je náhon na zadné kolesá, ktorý tento model naposledy používal pred zhruba desiatkou rokov. Hádate správne, znamená to motor umiestnený pozdĺžne.
Veľké výkony sú v Amerike štandardom, pod kapotou nového Exploreru teda nenájdeme nič slabšie ako 2.3 litrový štvorvalec známy z Mustangu, ktorý produkuje veľmi slušných 300 koní a 310Nm. Ešte viac výkonu ponúkne úplne nový, 3.0 litrový šesťvalec, konkrétne 365 koní a 380 Nm. Prevodové ústrojenstvo je štandardne automatické a disponuje až desiatimi stupňami. Samozrejme, k veľkému SUV patrí aj pohon všetkých štyroch kolies, za ten si však bude treba priplatiť.
Novinkou je tretí rad sedadiel, ktoré sú vybavené posuvným systémom pre jednoduchšiu manipuláciu. Ako je u tohto modelu zvykom, spektrum výbavy začína základným XLT. Nad ním je verzia Limited a úplným vrcholom je Platinum, ktoré je dostupné výhradné s trojlitrovým šesťvlacom. Výbava je ale veľmi štedrá aj v základnej verzii, všetky Explorery totiž disponujú aj takými vychytávkami ako napríklad WIFI hotspotom a 8.0 palcovým diplejom infotainmentu. Podľa výšky rozpočtu je ho však možné zväčšiť na 10.1 či až 12.3 palcový. Taktiež sa v hojnej miere myslelo na bezpečnosť, spomeňme napríklad systém Co-Pilot 360, čo je prvok pasívnej bezpečnosti monitorujúci okolie vozidla, protikolízny system či aktívne brzdenie v prípade, že auto detekuje blížiace sa riziko zrážky s chodcom. Plne automatický systém parkovania, kedy sa vodič ani nemusí dotknúť volantu, je potom iba lahôdkou na koniec.
A ako bonus tu máme verziu Explorer ST. Týmto prídavným menom Ford označuje svoje športové modely a nový Explorer nie je výnimkou. Beštia s výkonom 400 koní bude chcieť určite prebrať aj zákazníkov Jeepu Cherokee SRT. Pohonnou jednotkou je rovnaký, 3.0 litrový šesťvalec ako v sérií, avšak v tomto prípade s dvoma turbami. A tiež je tu aj výhradne pohon všetkých štyroch kolies. Spoznať ST nebude ťažké podľa červených brzdičov, masívnych 21” kolies a dynamického, ale vkusného bodykitu. Dodajme ešte, že základná cena Exploreru je stanovená na $32,765 a do predaja sa dostane v lete.