Nová generácia Volkswagenu Polo musí byť dobrá, musí byť etalón triedy a musí zaujať. Možno aj preto veľkostne narástla až na úroveň Golfu štvrtej generácie. Dokonca ho s rázvorom 2564 milimetrov prekonáva o 53 milimetrov. Jediné menšie je dĺžka. Ale aj tá už pokorila hranicu štyroch metrov.
Nová Polo okamžite jednoznačne identifikujete nielen so značkou, ale aj s predchodcom. Tvary sa menia skôr evolučne. Prelomové prvky ako má Arteon čakať jednoducho nemôžete. Ale môžete čakať ponuku všetkých svetiel s technológiou LED.
Vnútri bude omnoho viac miesta najmä vzadu, za čo môže práve rázvor. Ale narástol aj batožinový priestor. A ti nielen oproti predchodcovi, ale do plusu má litre aj oproti Golfu štvrtej generácie. Má totiž objem 350 litrov, čím o symbolický liter prekonáva aj Seat Ibiza. Veď pri usporiadaní podľa tohto parametra nemôže predsa Španiel zatieniť Nemca.
Nové Polo ponúkne také špeciality ako 300-wattovú aparatúru Beats od Dr.Dre. Kdeže Dynaudio, to mládež nepozná. Treba nejaký brand, čo má lepšie povedomie. Veď takto je potenciál, že si tie repráky niekto aj kúpi do malého auta. A ak budete chcieť, tak vám tradičné prístroje pred vodičom vymenia, za poplatok, za displej virtuálneho kokpitu.
Polo stojí na platforme MQB, čo znamená, že bude mať také isté motory ako Ibiza. Litrový trojvalec a 1,6 TDI nie sú tak zaujímavé. To „niečo naviac“ prichádza s 1,5 TSI Evo. Nový motor nahradzuje v ponuke 1,4 TSI a má tiež vypínanie valcov a výkon 110 kW (150 k). Ale najväčším šokom je upsizing pri GTI. To bude mať dvojliter s 147 kW (200 k). Cool! Len čo tá roztopená línia vo svetlách?