Audiny vyzerajú všetky rovnako, Mercedesy tiež a ani BMW sa často nedajú jedno od druhého úplne jednoznačne odlíšiť. S takýmto unifikovaným dizajnom prišlo Audi, ostatní do Ingolstattu len posielali dizajnérov na skusy a štúdium jednotvárnosti.
Facelift modelu A3 neprináša svetlo do rozlíšenia modelov, ale prináša nové svetlá na predok. O tvare masky netreba zbytočne písať, ten je jasný. Ale svetlá so zložitejšími kontúrami môžu mať buď Xenon plus, alebo maticové LED svetlá. Zvonka toho omnoho viac nie je, už len detaily treba skúmať. Rovnako ako vnútri. Nové MMI? Nové tlačidlo na otváranie kufra? Akosi zostávajú v tieni 12,3-palcového displeja tam, kde sú normálne kruhové prístroje. Za príplatok, tak sa príliš netešte. A ešte je upravený aj tvar volantu. Všetko. Nič viac, nič menej.
Ale pod kapotou to bude iná pesnička, menej vyrovnaná. Osvedčené agregáty od 1,4 TFSI a hybrid e-tron s 150 kW (204 k) doplní trojvalec. Litrový agregát s turbom má 85 kW (115 k) a 200 Nm. Nie je to málo, ale valcov je málo. Ale keď už taký počet môže mať Mini a BMW radu 1, tak prečo nie aj Audi?
Zmeny vizáže a ponuky motorov sa prejavia nielen na trojdverovom a päťdverovom hatchbacku, ale aj na sedane a kabriolete. Dobre, kabriolet s trojvalcom asi nebude v ponuke, lebo by sa nenašiel nikto tak zvrátený, čo by si ho nakonfiguroval.