Stredne veľké SUV od Hondy je s nami už nejaký ten rôčik, postupom času a pokroku do neho výrobca pridáva technológie na zlepšenie komfortu, jazdných vlastností a bezpečnosti. Aktuálne, s novou generáciou, došlo k zmene výraznejšej, Honda implantovala do CR-V hybridnú technológiu s označením i-MMD. Máme tu teda kombináciu neekologického benzínu a ekologického elektromotora. Z tejto rovnice nám vyplýva výsledok, semiekologický automobil.
V ponuke budú dve možnosti, FWD predokolka a AWD štvorkolka. Pri pohone len prednej nápravy tu máme lepšiu spotrebu aj hodnotu akcelerácie z nuly na stovku. Benzínový 2,0 i-VTEC generuje výkon 107 kW (145 konských síl), po aktivácií elektro pomocníka je celkový výkon na úrovni 135 kW (184 konských síl). Hlavným zámerom pri používaní hybridných technológií, je zníženie spotreby fosílneho paliva a emisií z výfuku. Honda deklaruje progres na úroveň 5,3 l/100 km benzínu a 120 g CO2 u FWD verzií a 5,5 l/100 km a 126 g CO2 u AWD verzií.
Na ovládanie a maximálne zefektívnenie spolupráce a chodu oboch motorov, vyvinuli technológiu i-MMD, ktorá zabezpečuje prepínanie medzi tromi jazdnými režimami. Máme tu možnosť priameho prepojenia elektrického agregátu s batériami, štandardné zapojenie spaľovacieho motora cez uzamykaciu spojku a prepojenie benzínového agregátu ako generátora pre elektromotor. Pri nižších rýchlostiach sa bude zapájať predovšetkým elektrická sekcia, pri diaľničných prejazdoch bude benzínu len pomáhať ako postrkovač akcelerácie. Pre zníženie hlučnosti v kabíne zapracovali aj konštruktéri e-CVT automatickej prevodovke, tá má fixný prevodový pomer, Honda deklaruje inovatívny systém prevodu energie.
Koľko nás tento zelený špás bude stáť? Hybrid bude o 5 tisíc drahší, ako 1,5 VTEC TURBO, pri predokolke je to v základe 29 990 EUR, s pohonom všetkých kolies si priplatíme na úroveň 34 990 EUR.