Auto roka 2011, Nissan Leaf má problémy

Auto roka 2011, Nissan Leaf bol prvým elektromobilom, ktorý získal toto prestížne ocenenie. Nám to nie je dvakrát po chuti, lebo ako jeden z mála elektrických druhov prepravy uznávame Segway. Celý nápad s výlučne baterkovým pohonom nás zaráža. Veď v mobile vydrží baterka dva roky intenzívneho používania. V aute trocha dlhšie, ale aj tak sa tým pádom stáva spotrebným materiálom s vedomím automobiliek, že určitá časť majiteľov bude musieť obnovovať.

To nie je ten hlavný problém auta. Tým sa stali enormné teplá. V Severnej Amerike, konkrétne v USA a ešte presnejšie v Texase, Arizone a Kalifornii, ktoré patria medzi najteplejšie štáty krajiny, majitelia zistili, že s ich lístkami (Leaf) nie je niečo v poriadku.

Počas extrémne teplých dní batérie v aute strácajú kapacitu. A nielen mierne. Výrazným spôsobom. Nissan im preto odporučil, že majú parkovať svoje autá inde. V spomenutých krajinách sa vraj teplota dostane až k 50 stupňom Celzia. Mark Perry, riaditeľ plánovania Nissanu USA na margo teplôt povedal, že majitelia Leafov by mali parkovať iba na miestach, kde teplota nepresiahne 45 stupňov Celzia.

Takže majiteľom nezostáva nič iné, ako parkovať v klimatizovanej garáži a s autom radšej nehýbať, ak je príliš teplo. Osemvalec v Mustangu zvláda teplá omnoho lepšie.