Mitsubishi Outlander sa vracia! Je to auto, ktoré bolo veľkopriestorovou alternatívu v ponuke automobilky po tom, čo sa výrobca vykašlal na model Grandis. Veľké SUV prichádza s novou generáciou, ktorá je postavená na základoch vozidla určeného pre trhy za Atlantickým oceánom. Severné trhy za Atlantickým oceánom presnejšie. Nový Outlander Plug-in Hybrid má teda čo povedať.
Japonská automobilka bude vyrábať vozidlo v japonskom závode Okazaki. A to pre celú Európu. Nové auto bude mať stále futuristický vzhľad toho, čo má aj v USA. Predné svetlá sú odštartované líniou denného svietenia vo vrchnej časti a chrómovým prvkom sa prepájajú so spodnými hmlovkami a na ne nadväzuje zase stredná časť s adaptívnymi LED svetlometmi.
Ostrekovač svetlometov je umiestnený v strede, nie je zospodu, ako to býva zvykom, ale toto je logickejšie, lebo má lepší rozptyl pri vertikálne rozmiestnenom reflektore. Bočný profil nového modelu Outlander PHEV je masívny, čo hovoria aj stĺpiky karosérie, najmä ten posledný, ktorý môže prezentovať dvojfarebné lakovanie.
Zadná časť modelu je skôr štandardná a stavaná na šírku, dala by sa priblížiť a prirovnať ku súčasným modelom Mazdy. Na šírku je stavaný nielen štýl svetiel, ktoré sa ale nedotýkajú, ale je takto vytvorený aj nárazník s imitáciami koncoviek výfuku. Zvonka treba ešte vedieť, že zliatinové disky budú mať priemer 18 a 20 palcov. Za nimi budú vždy predné brzdy s priemerom 350 mm a ventilovaním. Čiže s vnútorným chladením.
Do interiéru sa lezie cez päticu dverí, pričom kufor má 495 litrov štandardne, lebo ma pod podlážkou umiestnenú masívnu batériu. Po sklopení sedadiel sa viete dostať na 1 404 litrov a zadné sedadlá sú delené 40:20:40 a sú nielen posuvné, ale aj naklápateľné.
Japonská automobilka použila vpredu veľmi horizontálny prístup ku tvarovaniu vnútra. Prístrojová doska má výrazný čierny lesklý pás stredom, ktorý je predelený len chrómovou, číslo hliníkovou lištou. V interiéri je samostatná klimatizácia s klasickými tlačidlami a klasické tlačidlá sú aj na volante. To je výrazný plusový bod, lebo ovládanie dotykovými tlačidlami na volante nemusí byť úplne pre každého vhodnou šálkou kávy.
Pred vodičom je zobrazovací panel s uhlopriečkou 12,3 palca a rovnakú uhlopriečku má aj stredový displej schopný zrkadliť mobilné telefóny nielen cez Apple CarPlay, ale aj cez Android Auto. Mitsubishi Outlander bude modernou alternatívou s možnosťou head-up displeja. A tiež budem mať možnosť využiť obrovskú presklenú plochu s dĺžkou 928 mm a so šírkou 702 mm. Strešné okno nebude len statické, bude možné ho otvárať.
Na pohon modelu Outlander PHEV bude slúžiť plug-in hybridná sústava, ktorá bude pozostávať z dvoch elektrických motorov a zo spaľovacieho agregátu s objemom 2,4 litra. Spaľovák má 4 valce a 16 ventilov. Celkový výkon vozidla má byť 225 kW (306 k) a zrýchlenie na stovku má trvať 7,9 sekundy. Elektrický štýl jazdy je možný do rýchlosti 135 km/h. A to nie je všetko, čím chce byť Outlander zaujímavý.
Na prednej náprave má elektrický motor dosahujúci výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 255 Nm. Zadná náprava je zase pod taktovkou motora s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 195 Nm. Toto všetko dokáže fungovať ako čisto elektrické vozidlo, ale aj ako kombinácia v paralenom a sériovom zapojení. Vraj v obidvoch, naozaj si nevymýšľam.
O rezervu elektrickej energie sa v modeli Outlander plug-in hybrid bude starať batéria s kapacitou 22,1 kWh, ktorú bude možné nabíjať štandardným klasickým jednosmerným prúdom s koncovkou CHAdeMO, alebo rozšírenejšou Type 2 koncovkou striedavým prúdom.
Na plné nabitie má auto prejsť takmer 90 km, pričom celková vzdialenosť aj s naplnením nádrže na 53 litrov má byť 840 km, ak máte oba systémy plné džúsu. Však na tom režime WLTP, ktorý sa používa na testovanie spotreby sa Outlander dostal na kombinované číslo 0,8 litra benzínu na 100 km a na emisie na 18 gramov CO2 na kilometer.
Nový Outlander bude dostupný aj na Slovensku, veď už je na stránke importéra sekcia dedikovaná presne tomuto vozidlu. Cena tam ale ešte nie je, ale v Nemecku stojí auto 49 990 € a ponúka záruku na 5 rokov alebo 100 000 km, podľa toho, čo nastane skôr.