Hyundai považuje i20 za dôležitý model. Nie je sa čomu čudovať, veď je tretím najpredávanejším Hyundaiom na Slovensku. Hneď po i30 a Tucsone. Rovnako tretie miesto patrí modelu aj v slovenskom rebríčku segmentu B. Že kto je pred ním? Hádajte, Fabia a Fabia Combi.
Facelift malému autu zmenil predok. Nová maska má výraznejšie tvarovanie a isté zmeny sa dostali aj ku hmlovkám. Sú menšie a inak integrované do tmavých plastov v nárazníku. Spredu je možné povedať, že Hyundai nešiel cestou experimentov, ale len jemných retuší, aby neuškodil dobrému miestu auta na trhu.
Rovnaké decentné zmeny prišli aj vzadu. Iný nárazník s plastovou lištou nemusí sadnúť každému, ale aspoň nebude hneď odretý lak. Novinkou bude možnosť lakovať strechu do kontrastnej farby. Kontrastná farba je zatiaľ iba čierna. Takže nebude ku každej z desiatich farieb vo vzorkovníku.
Interiér akoby sa tiež nezmenil. Ale potom si pozriete sedempalcový displej. Nebude štandardne, ale oproti tomu, čo bolo maximom doteraz, je to posun výrazne vpred. Má navigáciu s live správami a tiež podporuje zrkadlenie mobilov. Inak je interiér rovnaký.
Najzásadnejšia bude implementácia systému SmartSense. Obsahuje LDWS, LKA, FCA, DAW, HBA. Takže udržiava pruhy, chráni pred nárazom, sleduje únavu a prepína diaľkové. To znie dobre.
Pohon budú mať na starosti litrové trojvalce s výkonmi 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Štvorvalec s objemom 1,2 litra má buď 55 kW (75 k), alebo 63 kW (84 k). Pre terénny vzhľad Active bude ešte aj 1,4ka s výkonom 74 kW (100 k). Vidíte? Naftové kachle nikde.
toto už naozaj začína byť konkurencia. Pekne! Facelift nema chybu.