Ten kto videl koncept Vignale na základe Mondea mal hneď jasno. Toto sa určite dostane do sériovej produkcie. A Ford nelenil a nenechal zákazníkov čakať toľko, koľko na Mondeo samotné. Je naozaj vtipné, že tak dobré auto má prvú charakteristiku, že prišlo s dvojročným meškaním. Ak by prišlo načas, tak by nemalo problémy s konkurenciou.
Pre zlepšenie imidžu tentoraz Ford nesiaha po športovej verzii, ale po luxusnej s názvom Vignale. Najviac vybavená veria bude výsadou Európy. Bude súčasťou novej značky Vignale. Hádam sa časom neosamostatní ako DS pri Citroëne. Každý kus bude ručne doladený kladivom v centre Vignale v španielskej Valencii. V ponuke bude ako sedan aj ako kombi.
Na odlíšenie automobilka použije hnedú farbu Vignale Nocciola a prešívané kožené čalúnenie. Práve toto auto príde ako prvé s aktívnym rušením hluku. Pomocou troch mikrofónov skenuje a cez reproduktory vysiela protivlny na zrušenie hluku motora.
Od bežných verzii sa dištancuje aj prednou maskou so šesťuholníkovým vzorom s matnou metalickou farbou a hliníkovým lemovaním. Vignale bude stáť na samostatných osemnástkach. Ak niekomu nebude sedieť hnedá, môže zvoliť bielu, striebornú, či čiernu.
Výbava má sériovo LED predné svetlá, elektricky ovládaný kufor, vyhrievaný volant a 12 repro so systémom SYNC2. Aj bezpečnosť prinesie asi milión systémov a model ponúkne aj špeciálnu aplikáciu do mobilu Vignale Park Me a Vignale OneCall.
V ponuke bude buď s benzínovým motorom 2,0 EcoBoost s 176 kW (240 k), či s 2,0 TDCI s 132 kW (180 k). Naftový vrchol bude predstavovať biturbo TDCI s 154 kW (210 k).