Ferrari má pár výborných modelov, medzi ne určite patrí FF a F12. Práve druhé menované vozidlo s dvanásťvalcom prichádza s novou verziou F12tdf. Tá skratka znamená Tour de France. Prečo? Lebo GTO a Speciale je už obohrané. Ale je to najmä ako odkaz na preteky automobilov, nie bicyklov v šesťdesiatych rokoch, kde dominovalo Ferrari 250 GTO Berlinetta. Takže tak.
Z F12tdf sa vyrobí 799 kusov. Srdcom výkonnej a vizuálne prekopanej F12tky je atmosférický motor V12. 6262 centimetrov kubických dostalo 40 koníkov (29 kW) naviac. Dostáva sa tak na 574 kW (780 k) pri úžasných 8500 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment sa posunul o 15 Nm na 705 Nm pri 6750 otáčkach. A červené pole je až pri 8900 otáčkach!
Výkon a krútiaci moment ide cez prevodovku F1 DCT s pomermi skrátenými o 6 percent. Hore radí rýchlejšie o 30 percent, dole o 40 percent.
Stovku dá za brutálnych 2,9 sekundy, dvojstovku za 7,9 sekundy. Zábava sa skončí pri 340 km/h. Okrem zvýšenia výkonu sa pod lepšie vlastnosti podpísala aj nižšia hmotnosť. F12tdf zhodilo 110 kilogramov.
O 100 percent je lepšia aj aerodynamika. Teda v porovnaní so štandardnou F12 Berlinetta. Pri dvoch kilách tlačí k zemi 230 kilogramov. F12 má pri rovnakej rýchlosti 107 kilogramov.
Vyzerá trochu príliš predizajnované, skoro ako od Mansory, ale motor môžeme. Dvanásťvalec bez turba je výborný, treba dúfať, že ho nezabijú nezmyselné normy Európskej únie.