Elektromobily už nie sú iba ekologicky vyzerajúcou alternatívou ku vozidlám so spaľovacími motormi. ZSE hovorí, že na západnom Slovensku je takmer všetka energia smerovaná do nabíjačiek z obnoviteľných zdrojov. Na dopyt po takýchto vozidlách reagovalo aj Mini modelom Cooper SE.
Dôvodov na uvedenie auta, ktoré nepotrebuje fosílne palivá je niekoľko. Dopyt je len vrcholom ľadovca. Omnoho dôležitejšie je znižovanie priemerných emisií v rámci modelového portfólia výrobcov. A elektromobily majú predsa emisie, tie priame, naozaj nulové.
Nový model odkazuje na tvary konceptu z roku 2017. Je to vidno na žiarivo bielych prvkoch exteriéru. Táto farba pokrýva spätné zrkadlá, či masku prednej časti. Použitie spojenia maska chladiča je pri elektromobile neadekvátne.
Je jasné, že vzadu tiež bude elektrické Mini odlišné od tých so spaľovacím motorom. Veď nepotrebuje výfuk, takže netreba umiestňovať jeho koncovku. Mini použilo pre túto verziu aj samostatné zliatinové disky.
Tam, kde je normálne benzínový, alebo naftový motor je elektromotor. A nie je slabý. Ponúka totiž 135 kW (184 k) a 270 Nm. S takýmito parametrami je Mini Cooper SE na šesťdesiatke za 3,9 sekundy a na stovke za 7,3 sekundy. Maximum je obmedzené na 150 kilometrov za hodinu.
Dôležitým parametrom je kapacita batérie. Tá je 32,6 kWh a nabíjací konektor je tam, kde je normálne hrdlo nádrže. Z nuly na 80 percent sa nabije, na 50 kW nabíjačke, za 35 minút. Mini nezmenšilo batožinový priestor ani pre elektrickú verziu. Tých 211 litrov už ani veľmi zmenšovať nejde. Batérie sú v podlahe. Na jedno nabitie má prejsť až 270 kilometrov.