Škoda Octavia RS TDI je tým autom, po ktorom siahnete, keď nechcete Focus ST TDCI, či Golf GTD, alebo dokonca Peugeot 308SW GT BlueHDI. Česká automobilka naftiak spraví ešte atraktívnejším a predpokladáme, že v ňom umiestni iba jednu mapu, tú normálnu, nie nízkoemisnú.
Ale novým lákadlom bude pohon všetkých kolies. Štvorkolka nebude pre dvojlitrové TSI, ale pre agregát s rovnakým objemom spaľujúci naftu. Má ponúkať výnimočný pocit z jazdy a vysokú úroveň aktívnej bezpečnosti. Nech je ako chce, bude to klasika Haldex, čo je štandardne predokolkou, ale na zadok posiela výkon, keď sa začne kĺzať.
Štvorkolka bude vyzerať rovnako ako predokolka RS. Takže nárazníky, prahy aj ostatné prvky vizáže zostanú na svojom mieste. Zadná náprava bude viacprvková, keďže aj naftové RS má vyšší výkon a predný diferenciál využije elektronické obmedzenie svornosti XDS+.
Reálne dvojliter zostane rovnaký s výkonom 135 kW (184 k). So šesťstupňovým dvojspojkovým DSG je na stovke za 7,6 sekundy a dostane sa až na 228 km/h. Spotreba? Iba 4,9 na sto v kombinovanom cykle. Takže Octavia má oproti konkurenčným naftovým rýchlym kombi nižšej strednej triedy niečo navrch.