Cadillac Escalade bude mať megaveľké displeje

Dobre, Cadillac Escalade bol vždy auto, ktoré bolo iné ako tie ostatné. Je veľké ako BMW X7, alebo Mercedes GLS. Ale to je len jeho základná verzia. Predĺžená ESV je ešte väčšia. Ale pekne po poriadku, dôvodom  prečo sa oň treba zaujímať je niekoľko vecí. S tým motorom, ktorý má je takmer večným autom a teraz má novú generáciu.

Nový Escalade nie je o nič menší ako predchodca a je omnoho modernejší. Zmizli z neho vertikálne stavané predné svetlá. Sú menšie a horizontálne. Adaptívne LEDkové systémy sú takou samozrejmosťou ako obrovská maska. Je ešte väčšia ako ľadvinky na X7. Keby je otváracia, tak by cez ňu dokázal mechanik opravovať motor bez nutnosti otvoriť kapotu s rozlohou menšieho futbalového ihriska. Zadné svetlá sú naďalej zvislé, čo znamená, že aj v noci vynikne mohutnosť tohto obra.

Celé auto je tvarované ostro bez zbytčných oblých línií. Celkom prekvapenie prichádza v interiéri, kde najtradičnejšie pôsobí nový volant s bežnými tlačidlami. Ale to, čo je za ním až také bežné nie je. Má až 38 palcov rôznych displejov. Začneme z pravej strany. V strede je veľký displej informačno-zábavného systému. Má megalomanských 16,9 palca. To je viac ako má ktorýkoľvek Macbook súčasnosti. Vlastne väčší ani nikdy nebol. Pred vodičom je 14,2-palcový displej zobrazujúci to, čo by mali inak ukazovať ručičkové ukazovatele. No a aby toho nebolo málo, tak ešte jeden sedempalcový displej je úplne naľavo a informuje vodiča o stave vozidla. Všetky displeje majú technológiu OLED, takže čierna je naozaj čierna a svietia iba tie body, ktoré majú. A všetky Escallade budú mať tieto displeje sériovo. Dokonca navigácia používa rozšírenú realitu, podobne ako pri nových Mercedesoch so systémom MBUX. Zadní pasažieri môžu mať tiež svoje displeje. Každý v druhom rade môže sledovať niečo na 12,6-palcových displejoch.

V Escalade bude aj systém Super Cruise. Dokáže vlastne celkom samostatne jazdiť až po 300-tisíc kilometroch diaľnic. Vie aj zmeniť pruh po vyhodení blinkra. Nemenej zaujímavé je aj audio. Cadillac sa s AKG, čo je výrobca ozvučenia, dostal na celkový počet 38 reproduktorov s tromi zosilňovačmi. Toto však bude za príplatok, bežne bude iba 19 reproduktorov.

No a pod kapotou bude to, čo všetci čakali. V8 s objemom 6,2 litra bude mať 313 kW (425 k). Bude atmosférický. Ale nastane aj niečo, čo tu ešte nebolo. Nehovoríme o hybride, ten už bol. Ale nafta! Prvýkrát bude pod kapotou Escalade naftový motor s objemom tri litre a šiestimi valcami pekne v rade za sebou. Ten bude mať 207 kW (278 k) a krútiaci moment vyšší ako v prípade benzínového osemvalca. Oba motory budú spolupracovať s desaťstupňovým automatom. Veríme, že nový Escalade bude dostupný aj na Slovensku vďaka Todosu.