Nejako stále nemôžeme BMW odpustiť rad 4. Teda ten nám nevadí. Ale vadí nám označenie M4. Názov cesty v Británii sa na športové auto jednoducho nehodí. A hovorte čo chcete. Aj to by bol jeden z dôvodov, prečo by sme brali sedan s Mkom.
Ale M4 GTS sa zdá ako slušné lákadlo. Agresívnejší styling, nastaviteľný spojler na prednom nárazníku, nastaviteľné karbónové krídlo s hliníkovými držiakmi a karbónový kufor vyzerajú ako slušná kombinácia. Z karbónu je aj difúzor. Ale kritické oko ukazuje mozgu, že to krídlo… No, nevieme, akosi tam nesedí. Teda inak, sedieť sedí, aj dobre drží, ale vizuálne akosi nehrá. Kto hral Need for Speed Underground? Asi tak.
Dobre, ale zadné OLED svetlá majú už len kúsok k dokonalosti. Rovnako ako pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré sme skúsili na Mégane RS Trophy. Síce disky nie sú až tak fascinujúce, lebo pripomínajú nejaké Oxigin spred 10 rokov, ale tie zadné svetlá…
Vnútri deti do školy neodveziete, lebo miesto zadných sedadiel máte lešenie. Ibaže by sa pevne držali. Použitie karbónu a alcantary nespochybní asi nikto. Počkať, ten rám je za príplatok ako balík Clubsport. Normálne je miesto zadných sedadiel polica pokrytá alcantarou.
Kapota schováva ako pri M4 trojlitrový prepĺňaný radový šesťvalec. Lenže tu má pridané vstrekovanie vody. Maximum výkonu sa dostalo na 368 kW (500 k) a vrchol krútiaceho momentu je na hodnote 600 Nm. Bla, bla, bla, sedemstupňová M dvojspojková prevodovka, bla, bla, bla, stovka za 3,8 sekundy, bla 305 km/h max, bla, bla, Nürburgring za 7 minút 28 sekúnd.
Vyrobených bude 700 kusov. Jeden má stáť asi 122 tisíc libier, čo je až nebezpečne blízko Porsche 911 GT3 RS.