Predvádzacie jazdy a lá Mercedes sú fajn, ale BMW tiež usporadúva podobné akcie. Slovo podobné znamená, že sa na nich dá všeličo vyskúšať. Ale vo svojej podstate to je niečo kompletne iné. BMW štýl zahŕňa rozdelenie do štyroch skupín. V nich sa potom jazdí v rôznych kategóriách. Pri jednotlivých blokoch budú články viac subjektívne, čiže nemusia odzrkadľovať názory ostatných. Naša skupina bola modrá.Rozdelenie do skupín bolo následkom času príchodu. Prišli sme načas 🙂
Kapitola prvá: Trojky
Prvým, azda najdôležitejším bodom celej akcie je sadnúť do auta s niekým, kto je približne na rovnakej hladine myšlienkových pochodov. Done. Sadáme do prvého auta. Nová trojka 320d EfficientDynamics (120 kW /163 k) línie Modern Line okamžite púta pozornosť celobéžovým interiérom. Prvé, čo nám obom prebleskne hlavou je, že čistiť to musí byť nočná mora.
Samotná jazda pozostáva v rýchlom vyhýbacom manévri, rýchlom slalome, manévrovateľnosti a núdzovom brzdení. Dynamický okruh, kde aj 320d dosahuje rýchlosť okolo 120 km/h. Práve technickosť okruhu mi trocha pokrivila názor na trojku. E90 bola famózna, ale F30 mi prišla trochu príliš, ťažko to vyjadriť, odrastená je to správne slovo. Zábavy za volantom som toľko veru necítil. Možno v bežnom živote to bude o niečom inom, ale na letisku a trati…
V každej disciplíne vodič prestriedava spolujazdca a postupne strieda aj autá. Našim druhým kusom bol znova Modern Line, tiež s automatom, vynikajúcim osemstupňovým ZF. Tentoraz ale išlo o neekologickú 320d s 135 kW (184 k). Výkon bol poznať, auto sa predieralo nástrahami s podstatne väčším elánom. Znova ho trochu sklamal interiér. Som zvedavý, kto by zvolil takú kombináciu. Celé vnútro čierne, len vrch prístrojovej dosky a volant béžové. Vlastne tak ako aj kľúč. Našťastie posledné presadnutie znamenalo konečne líniu Sport. Čierny interiér s červenými lištami bol konečne to, čo autu sedelo. Prekvapením bola aj manuálna prevodovka. Práve posledná kombinácia sa javila ako najprijateľnejšia.
Kapitola druhá: Premávka s hlavným slovom
Po prvej letiskovej etape sme vymenili trojky za väčšie autá. Prvé sme sadli do 740d. Auto po usadnutí za volant pôsobí obratnejším dojmom ako sa dá podľa rozmerov očakávať. S prvou polovicou okruhu, ktorý mal asi 30 kilometrov sa vysporiadala s plným počtom bodov. Aj na diaľnici s ňou bola zábava, hlavne vďaka systému zavibrovania volantu pri prejdení bielej čiary. Keď o tomto inštruktor povedal, tak bolo vidno, ako každé auto z celkovo siedmych prechádza naschvál jedným kolesom za krajnicu. Šokom na konci bolo pre mňa porovnanie 740d a 750i. Diesel je tichý a kultivovaný, ale oproti 4,4 V8 na benzín sa stále dajú nájsť tienisté stránky v kultúre a zvuku.
Po polceste sme presadli do 530d. Päťka je v podstate taká veľká ako kedysi sedmička. Komfort na všetkých cestách ukážkový, ale nejaké dynamickejšie pasáže chýbali. Aspoň odpich z križovatky trochu pridal adrenalín. Na trojlitrový naftový motor sa aj zvuk podaril.
Kapitola tretia: Jednotka si benzín zaslúži
Posledná, najtechnickejšia časť na jednotkách F20 priniesla najlepšie šoférske zážitky. Svoj podiel na tom má aj fakt, že v tejto časti sme sa so spolujazdcom rozdelili a každý šiel sám, bez striedania na vedľajšom mieste.
Prvý kus, ktorý sa mi do rúk dostal bol najslabší diesel 116d. Celých 85 kW (115 k) nevyzerá na papieri ako veľké stádo. A ani nie je. Je to taká schopná motorizácia s nízkymi nákladmi. V zákrutách ju zachraňovali sedemnásťpalcové disky.
Na presadnutie do nasledujúceho auta som sa celkom tešil. Lepšie vlastnosti predznamenávali už osemnásťpalcové disky kolies, ale to hlavné sa prejavilo až vo zvuku. Benzínová 118i s 125 kW (170 k) dostala do základnej výbavy aj odfukovanie turba ako majú špeciálne Imprezy. Práve s ľahším benzínovým motorom bolo auto ovládateľnejšie a vyváženejšie. Ak jednotku, tak určite benzín!
Tretie auto podľa nálepky na kufri 118d tiež vyzeralo sľubne, ale tu zase zaúradovali šestnásťpalcové pneumatiky. Toto jednoznačne nebola šťastná kombinácia, najmä v technických pasážach na letisku.
Kapitola štvrtá: Technologické gadgety
Posledným bodom celej akcie bola pre skupinu, ktorej časťou som bol aj ja bola prednáška. Znie to nudne, ale všetci počúvali a nehundrali. Dať občerstvenie popri počúvaní je nápad hodný génia. Ak poslucháč chce, tak si niečo zapamätá, ak nie, tak si má čím zapchať ústa a príliš nevyrušuje.
Najočakávanejšou časťou však bola slovenská predpremiéra 6 Gran Coupé. Matná hnedá farba zovňajšku 640d bola doplnená bielo škoricovým ineriérom s ozvučením Bang Olufsen. Tomu autu už veľa do dokonalosti nechýba.
Na úplný záver sme ešte vyskúšali, ako sa vezie v ActiveHybrid 5. Auto je výborné, ale za všetko hovorí fakt, že inštruktor, alebo jazdec v súkromí jazdí na 335d.
Epilóg
Akcia bola zorganizovaná na top úrovni. Keby si mám podľa skúseností vybrať auto zo všetkých, ktorými som jazdil za tie štyri hodiny, tak by to bola jednoznačne 118i s osemnásťpalcovými diskami. Tá priniesla, aspoň mne, najviac radosti. A o tom by akcia s názvom Joy Tour mala byť.
Za pozvanie ďakujeme BMW MD-Bavaria Žilina Len mimochodom, vedeli ste, že BMW Žilina ponúka 10 rokov bezplaný servis a 5 rokov záruku v základnej cene.