Čakanie na vrcholnú veriu SQ8 ešte nejaký ten piatok potrvá a tak sa Audi snaží získať pozornosť inej skupiny záujemcov o tento nový model. Konkrétne bojuje o tých konzervatívnejších a ekonomickejšie zmýšľajúcich, ktorí nepotrebujú tú úplne najvyššiu dostupnú verziu. Aj keď, o šetrení teda toto auto veľmi nie je, čo si budeme klamať.
Audi pre Q8 predstavuje hneď dva nové motory. Oba sú šesťvalce a dostupné výhradne pre európsky trh, každý z nich však spaľuje iné palivo. Začnime tým slabším z nich, ktorý bude zrejme v našich končinách aj tým populárnejším. Spaľuje totiž naftu a zo svojich troch litrov objemu vydoluje 170kW/231 koní, čo z neho robí rozumnú a dostatočne výkonnú alternatívu, najmä ak vezmeme do úvahy slušných 500Nm krútiaceho momentu.
Druhý motor v ponuke spaľuje zasa benzín, má objem taktiež tri litre a tradičné označenie TFSI. Krútiaci moment zostáva na rovnakej hodnote ako u dízlovej varianty, teda 500Nm. Avšak výkon 250kW/340 koní je predsa len už väčšia rošáda. Veľké SUV s ním na stovku vystrelí pod 6 sekúnd a to už spôsobí poriadny kopanec do chrbta. Zaujímavosťou je, že oba motory sú doplnené o malý, polohybridný systém s výkonom 48 voltov, vďaka čomu majú podľa výpočtov ušetriť 0,7 litra paliva na 100 km. To ale potvrdí až prax. Quattro a osemstupňový automat sú jediná voľba, ide však o jeden z vrcholových modelov značky a tak očakávať inú kombináciu by asi bolo naivné. Benzínová verzia sa začne v Nemecku predávať za €73,300, naftu konzumujúci súrodenec je drahší o rovné tri tisícky.