Nemecká automobilka z Ingolštatu, Audi, ukázala, že stále dokáže spraviť aj pekný sedan. Vytvorila totiž Audi A6 Sedan, ktorý je logickým pokračovaním Audi A6 Avant predstaveného nedávno. Audi A6 Sedan prinesie eleganciu a tuhosť, ale prinesie aj celkom pekný štýl.
Nový Audi A6 Sedan je postavený na platforme PPC, čo je skratka od Premium Platform Combustion. Audi využíva tiež platformu PPE, ktorá je elektrická a na tej je tiež postavené Audi A6 a znova aj sedan, ale v tomto prípade e-tron s pohonom na elektrickú energiu. Rozdiel medzi týmito karosériami a autami je značný a sú to vlastne dve odlišné vozidlá. Veď už len stačí pozrieť na najlepší aerodynamický koeficient, ktorý dosahujú. Elektrika dokáže 0,21, spaľovacia verzia 0,23.
Dizajn vozidla vychádza z toho, čo ukázalo kombi, ale aj menší model A5 postavený na rovnakej platforme. Audi A6 Sedan predvádza stále veľkú masku chladiča, ale zadná časť je elegantná. Vozidlo môže stáť na diskoch s priemerom dvadsaťjedna až dvadsaťtri palcov, čo mi príde trochu extrémne, ale asi to chce trh. Veď auto narástlo o 60 milimetrov oproti predchodcovi a má 4 999 milimetrov dĺžku. Šírka je menšia o 21 milimetrov a rázvor dosahuje 2 927 milimetrov.
Všetko toto vyzerá optimálne, ale aj to optimálne bude. Audi A6 Sedan bude použiteľným autom z pohľadu cestovania. Veď batožinový priestor bude mať 492 litrov a to nie je všetko. Môžete ho ďalej variovať sklápaním zadných sedadiel delených pomere 40:20:40.
Nemecká automobilka tu nenechala nič na náhodu a ponúkla aj tieto možnosti, aj keď otvor nakladania jednoducho nikto nezväčší. Už podľa fotiek jasné, že v zadnej časti bude dostatok priestoru pre pasažierov, ktorí budú mať maximálne pripomienky v oblasti hlavy. Tam bude menej miesta ako v kombi.
Audi pre A6 Sedan pripravilo peknú prednú časť, aspoň na prvý pohľad, kým si nevšimnete displej pred spolujazdcom. Ten nemusí sadnúť každému a tomu, čo nesadne ponúkne Audi záslepku miesto neho. Cool!
Toto auto jednoducho potrebujete mať v slušnej výbave, aby ste mali dostatočne veľké zliatinové disky, ale aby ste mali aj pekné tvary. Veď chcete motor V6, ktorý má iný difúzor a iné koncovky výfuku! Reálne koncovky výfuku.
Keď som začal s motorom V6, tak základom bude dvojlitrové TSI, ktoré bude mať 150 kW (204 k) a 340 Nm. Bude poháňať výlučne prednú nápravu a bude mať štandardne automatickú prevodovku. Prevodovku bude mať aj prevedenie s pohonom všetkých štyroch kolies, ktoré bude na začiatok dostupné iba ako V6 s 3 litrami objemu, ak budete chcieť benzínový motor.
Tento motor bude mať 550 Nm a 270 kW (367 k). Na stovku dostane relatívne mohutnú karosériu za 4,7 sekundy a maximum bude obmedzené na 250 km/h. V príplatkovej výbave bude aj špeciálny zadný diferenciál, ktorý bude vlastne samosvorný a bude lepšie rozdeľovať krútiaci moment medzi ľavé a pravé zadné kolesa. Pritom samotný systém všetkých štyroch kolies a ich pohonu dokáže poslať až 70 % krútiaceho momentu na zadnú nápravu.
Zatiaľ jediným zástupcom naftového sveta bude mild hybrid so 48V technológiou. Bude mať výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 400 Nm. Štandardne automatická prevodovka bude smerovať tento krútiaci moment buď na predné kolesá, alebo na všetky 4 kolesá systému Quattro. Toto bude najúspornejšie prevedenie zatiaľ.
Dajú sa očakávať ešte plug-in hybridy, ale aj najvýkonnejšie prevedenie S6, ktoré bude mať ešte vyšší výkon ako štandardný trojliter. Pri RS6 sa asi nemôžeme spoliehať na použitie karosérie sedan, keďže ostatné generácie mali iba kombi Avant. Ale A6 Sedan žije! To je dobrá správa, predsa!
Nemecký cenník ukazuje, že základná cena prevedenia bude 55 500 € za dvojliter TSI s pohonom prednej nápravy.