Ako na to? Geometria auta

Geometria podvozku auta a hlavne jej správne nastavenie je dôležité nielen z hľadiska opotrebúvania pneumatík, ale aj bezpečnosti posádky a všetkých okoloidúcich.

Nastavenie však nie je prácou, ktorá sa dá zvládnuť doma. Dôvod na to je veľmi jednoduchý. Málokto má v garáži na takéto úkony potrebné vybavenie.

Úkon kontroly a doladenia stopy auta je dôležité spraviť v niektorých prípadoch. Samozrejmosťou to je pri zistení nerovnomerného opotrebenia pneumatík. Takisto aj keď auto ťahá do strany. Vtedy sa môže jednať o problém s tlakom v pneumatikách, prípadne o ohnutý disk. Ak ani jedno nie je tým správnym, tak bude práve niečo s geometriou.

Pri výmene podvozkových častí, teda konkrétne čapov riadenia by mal každý navštíviť servis poskytujúci takéto služby. Dôvod? Staré čapy sa môžu jemne líšiť od nových, čo môže spôsobiť naoko jemné odchylky, ktoré môžu vyústiť do ťahania do strany, nervózneho chovania auta a zvláštneho zjazdenia pneumatík.

Po výmene práve čapov riadenia sme podrobili testu geometrie Hondu Accord Type-R, ktorá účinkovala v teste nálepiek Monster.

Auto zaparkované na rampe dostalo najskôr na každé koleso držiak na samotný merací aparát. Nasledovala montáž samotného zariadenia a počítač pred autom na základe výsledkov ukázal, ktorú časť treba ako dotiahnuť. Samozrejmosťou bolo načítanie údajov o aute z databázy, v ktorej figuroval aj tento menej bežný model.

Celkový úkon trval približne pol hodinu. Ďakujeme servisu Pneubox za možnosť nafotenia celého procesu. Tak ak Vám auto ťahá do strany, odporúčame návštevu napríklad jedného z 32 Pneuboxov a kontrolu nastavenia geometrie.