Základné modely už nie sú to, čo bývali. Juniorky Fabie neexistujú, každá má aspoň nejakú výbavu. A použiť pojem základný model pri Ferrari je celkom silné tvrdenie. Doteraz to bola California T. Teda ostatné tri roky. Predtým 5 rokov figurovala na tomto poste California.
Lenže California nie je vôbec talianska, aj keď Talianov sa v nej dá nájsť niekoľko. Napríklad taký Joey Tribbiani. Nové meno základného roadsteru bude Portofino, podľa mesta kúsok od Janova. Lenže Portofino nie je len faceliftom Californie T, aj keď by sa to mohlo zdať.
Portofino využíva nové komponenty a stojí na novej plošine. To okrem jemného zníženia hmotnosti pomohlo aj pevnosti karosérie. Ešte lepšie je však to, že základný výkon modelového radu Ferrari bude opäť vyššie. Portofino bude mať rovnaký výkon ako nová, štvorkolková generácia BMW M5.
V8 s prepĺňaním dvomi turbami bude mať naviac 40 koní (29 kW), čím sa celková hodnota dostane na 442 kW (600 k) pri 7500 otáčkach. Krútiaci moment až taký nárast nezaznamenal. Nový hodnota je 760 Nm pri 3000 otáčkach, čo predstavuje prírastok 5 Nm.
Stovku nové Ferrari dá za 3,5 sekundy a maximum nie je obmedzené, je až 320 kilometrov za hodinu. Na zadnej náprave má elektronicky ovládaný diferenciál, čo môže pomôcť ovládaniu v zákrutách. Portofino tiež dostane nový infotainment s uhlopriečkou 10,2 palca a nový volant.