Automobilka Opel nedávno ukázala novú verziu väčšieho SUV nazvaného Grandland. A hneď názov predvádza jednu z noviniek, stratilo sa písmeno X naznačujúceho kombináciu viacerých vozidiel. Už musí stačiť názov Grandland, veď aj Mokka a Crossland stratitli tieto písmená. Aký je nový Grandland, ktorý prešiel modernizáciou? Skúsili sme si ho s 1,2-litrovým trojvalcom s manuálnou prevodovkou.
Mám auto v rukách medzi prvými. Dostávam kľúčik, pozerám, ten sa nezmenil, ale auto je iné. Predná časť je kompletne iná. Predná maska má názov Vizor. Tento nový štýl automobilka postupne predvádza na všetkých nových modeloch. A je to krok k moderne vyzerajúcej modelovej štruktúre budúcnosti.
Vizor má po krajoch LEDkové svetlá. Tieto sú príplatkové pre vyššie stupne výbavy, základné svetlá sú jednoduchšie. Ale to nič nemení na fakte, že Grandland vyzerá lepšie ako kedykoľvek predtým. Zaujímavé je použitie čierneho znaku na čiernom lesklom podklade. A čiernou sú, v tomto prípade, lakované aj časti zadného nárazníka pripomínajúce difúzor.
Vzadu je ešte jedna nenápadná zmena. Svetlá to nie sú, aj keď aj tie vyzerajú trochu tmavšie. Nápis Grandland je roztiahnutý na celú šírku veka batožinového priestoru a pôsobia znova o niečo modernejšie ako pôvodné nápisy.
Lenže ešte viac sa toho udialo v interiéri. Keď som preberal Grandland X naposledy, tak za určitých okolností vedelo madlo dverí trochu vrznúť. Teraz sú plasty napojené kvalitnejšie a celkovo interiér pôsobí, že vydrží viac. Dvere si ani nevrznú a dokážu navodiť dojem naozaj slušnej kvality. To, že miesto ručičkových ukazovateľov mám displej si uvedomujem až po naštartovaní. Vlastne je nový celý vrch prístrojovky. Spodok so samostatnou klimatizáciou nebolo treba meniť.
Vrch prístrojovej dosky je v znamení displejov. Sú tam rovno dva a sú prepojené spoločným rámikom. Takýto princíp sme už niekde videli. Pred sebou mám naozaj podarený a jednoducho vyzerajúci displej, ktorý zobrazuje všetko, čo ostatné autá s týmto riešením, ale Opel na to ide úplne iným štýlom. Všetko je jednoduché a prehľadné a pritom elegantné. Takto to má byť. Žiadne kolotoče.
Iné sa veľmi nezmenilo, práve toto sú tie dôležité zmeny. Veď sedadlá boli super aj pred faceliftom. Opel sa tvrdo drží svojej vlastnej ponuky a neberie z materského koncernu zbytočne diely. Rovnako to je s páčkami pod volantom a volantom samotným. Na volante je spúšťanie vyhrievania priamo pod ľavým palcom. Je to najlepšie možné umiestnenie, ktoré kto vymyslel.
Dobre, poďme na to, štartujem. Tri valce sú dobre odhlučnené a nemajú príliš veľa vibrácií. Reálne je aj tento základ úplne dostačujúci. Výkonu má akurát a spojenie so šesťstupňovým manuálom znamená, že motor pôsobí dynamickejšie a vôbec mu nechýba výkon. Teda do momentu ako máte plné auto a chcete agresívne predbiehať. To sa veľmi nedá. Toto auto chce byť kľudnou alternatívou. Na extrémnejšie predbiehanie máme predsa plug-in hybrid s vyšším výkonom aj pre predokolku.
Nový Grandland, teda skôr inovovaný, prešiel výrazným posunom vpred. Pre tých, čo majú Grandland X nie je síce zásadným dôvodom na výmenu, ale tých, ktorí si neboli úplne istí týmto vozidlom môže veľmi ľahko presvedčiť. V ponuke bude už onedlho.