Toyota už dávnejšie avizovala, že Avensis ostane bez ďalšej generácie. Ale nestihne ho podobný osud ako sa udial Honde Accord. Náhrada predsalen príde. Nebude mať ale rovnaké meno. Do Európy sa po 14 rokoch vráti model Camry.
Nový model v Európe bude takmer totožný s tým americkým. Bude mať rovnaké tvary zvonka aj zvnútra. Ale rozdielom bude, že pre starý kontinent bude v ponuke iba jedna možnosť pod kapotou. Bude ňou hybrid.
V prípade Camry hybridné ústrojenstvo príde s 2,5-litrovým atmosférickým štvorvalcom a elektromotorom. Podobný systém je aj v Lexuse NX. Celkový výkon bude 158 kW (215 k) a krútiaci moment, vzhľadom na atmosférický motor, 221 Nm. To znamená, že na stovke je aj tak za celkom slušných 8,3 sekundy a maximum dosahuje 180 kilometrov za hodinu.
Lenže kvôli výkonom si nekúpite hybridný model Camry, tu pôjde skôr o spotrebu. No a tá je v kombinovanom cykle, už podľa WLTP, iba 4,2 litra benzínu na sto kilometrov. Potešia aj emisie, keďže sa ich, v takto veľkom aute, podarilo dostať pod 100 gramov CO2 na kilometer.
Toyota na všetkých nových modeloch používa platformu TNGA (Toyota New Global Architecture). Okrem Camry ju má aj Corolla, Prius, C-HR a RAV4. Camry je tiež globálnym modelom, ale niektoré zmeny sa udiali. Podvozok má pre Európu trochu iné naladenie a aj so smerovkami to je trochu iné.
Sedan s 524-litrovým kufrom sa na trhu objaví v prvej štvrtine budúceho roka.