Nikto, kto má TDI by nepovedal, že Subaru BRZ má dostatok výkonu. Ale podľa nás ho má. Celých 200 koní, čiže 147 kW posielaných na zadné kolesá pri ideálnom rozložení hmotnosti je akurát. Nie je to nebezpečná hodnota, nie je to ani málo.
Pre modelový rok, zatiaľ v USA, získa manuálne BRZ pár koní naviac. A to konkrétne pricvála až 5 koníkov, čiže sa výkon zvýši na 151 kW. Krútiaci moment narastie na 212 Nm. Pre automat bude dostupné rovnaké stádo ako doteraz. Veď načo kone, keď ich aj tak uzemní prevodovka?
Okrem výkonu pre manuál automobilka zmenila aj finálny prevodový pomer. Z 4,1:1 je 4,3:1 a výsledok by mal byť lepšie zrýchlenie v celom spektre otáčok. Ale tým hejterom to aj tak ústa nezavrie. Pre nich Audi vyrába A5 s dvojlitrom TDI. Najlepsie auto s najlepším motorom.
BRZ bude aj lepšie ovládateľné a rýchlejšie reagujúce. Tým necheme povedať, že doteraz reagovalo na povely ako ruská jadrová ponorka. Vzadu je pevnejší stabilizátor a inak nastavený podvozok zakomponúva prerobené tlmiče a pružiny.
Vizuálne sa zmenil najmä predný nárazník, z ktorého sa LEDky na denné svietenie presunuli do hlavných svetiel. Tie sú Full LED. Američania sa inovovaného BRZ dočkajú už v septembri. Európa si ešte počká, ale je veľmi pravdepodobné, že bude mať rovnaké zmeny.
Žeby výmena? Či ešte počkať na Performance Pack s poriadnymi brzdami?
Brzdy sa dajú riešiť aj samostatne, takže treba hlavne počkať, kým sa facelift dostane do Európy. Predpokladám, že v októbri sa objaví facelift v Paríži a následne sa spustí predaj.