Meno možno mnohým veľa nehovorí. Ale táto situácia je až dovtedy, kým sa nezačne hovoriť o zelenom pekle.
Preto najskôr pár faktov. Bellof sa narodil v roku 1957 v nemeckom Giessene. Po stopách brata sa v roku 1973 predstavil v motokárovom šampionáte. Rok 1979 pre neho znamenal postup do Formuly Ford, aj keď predtým nevyhral svetový šampionát motokár. Rok na to však v triede 1600 centimetrov kubických vyhral osem podujatí z dvanástich. To ho dostalo do dvojlitrovej triedy.
Postupne sa dostal do nemeckej Formuly 3. Debutoval v tíme Wunstorf. Aj keď zmeškal prvé dva preteky, tak sa dokázal vypracovať na prvé miesto so sedembodovým náskokom pred posledným podujatím na Nürburgringu. Smola zasiahla a skončil trinásty čím prišiel o titul.
V roku 1981 nastúpil do Formuly 2. Testy toho roku ho dostali do sezóny 1982. V úvodnom podujatí na Silverstone sa kvalifikoval na deviatom mieste. Za hustého dažďa sa dostal na čelo závodu a skončil na prvom mieste s 21 sekundovým rozdielom oproti druhému. V tom roku získal 33 bodov a titul mu znova ušiel. Sezóna 1983 bola ešte horšia. Na pódium sa dostal iba raz, na druhom mieste v Jarame.
Popri Formule 2 súťažil aj vo vytrvalostných pretekoch. Zúčastnil sa na 1000 km Spa, 1000 km Silverstone a mnohých ďalších.
Aj napriek niektorým neúspechom to dotiahol až do F1. Ešte pred výraznejšími výsledkami však prišla rana, pri pretekoch 1000 km Spa v Belgicku bojoval v 78 kole s Jackym Ickxom. V ľavej zákrute pred Eau Rouge sa boj vyostril tak, že došlo ku kontaktu a vyleteniu z trate. Ickx mal šťastie a auto narazilo na bariéry bokom so spomalením štrkovou zónou. Bellof však napálil priamo, prelomil prvú, zastavila ho až druhá bariéra a Porsche 956 začalo horieť. Aj napriek rýchlemu príchodu záchranného tímu a pomoci samotného Jackyho sa ho však nepodarilo zachrániť.
Stále však ostane tým Stefanom Bellofom, ktorý bude spájaný so spomenutým zeleným peklom. Bellof na Porsche 956 dokázal to, čo ostalo veľa rokov neprekonané. Na severnej slučke Nürburgringu, trati ako ju poznáme dnes zajazdil v roku 1983 neprekonateľný čas 6 minút 11,13 sekundy. Neoficiálne teda drží rekord už 28 rokov.