Pri predstavení sedanu Rapid rezonovali dve myšlienky. Prvá bola jasná, že to nie je kupé ako pred tridsiatimi rokmi. Druhá zase hovorila niečo o tom, že je celkom podobne veľký ako prvá novodobá Octavia. To kupé vyriešila banda študentov ako model Atero. Druhé vlastne ani nie je problém, len konštatovanie.
Tvar spredu je skoro rovnaký, teda až na kapotu. Má odvetrávacie, alebo nasávacie otvory. Nie, že by ich bolo vôbec treba. Ale v noci z nich vyžaruje červené svetlo. Odtiaľ sa vynorí omietkový démon, čo má také špicaté uši. Študentom sa podarilo použiť Full LED predné svetlá, ktoré ani v ponuke modelu nie sú.
Lenže to stále nie sú tie pravé divy. Borci vraj posunuli stredný stĺpik karosérie. Teda aspoň oproti pôvodnému Rapidu Spaceback. Od neho strecha klesá pozvoľna dole a zadné bočné okno predvádza tvar toho, čo malo kupé Rapid aj dávno za komančov. Dokonca sa spodná línia trochu dvíha.
Vzadu je jasný červený spojler, veď karoséria je čierna. A tiež červený difúzor. Ak sú vám povedomé koncovky výfukov, tak sú z Octavie RS. Z nich vychádzajú emisie, ktoré produkuje 92 kW (125 k) pochádzajúcich z 1,4 TSI. Len pre upresnenie, spolupracuje s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Študenti sa odviazali aj v interiéri a nabúchali ho. Je tam 14 reproduktorov s celkovým výkonom 1800 wattov. Z toho len 400 má subwoofer v kufri. Dajte osemnásťročným voľnosť a máte aj červené podsvietenie auta. Atero bude len jedným výstavným kusom, sériová výroba žiaľbohu, ale aj vďakabohu nebude.