To bojovanie o desatinky sekundy v Zelenom pekle je ako boj o to, kto dociká ďalej. Každý spočiatku tvrdí, že naše nové auto dá trať rýchlejšie ako… Typickým príkladom je Nissan GT-R a Porsche so svojimi kúskami. Medzi hothatchmi zatiaľ rekord drží Renault Mégane RS, ale Seat naznačuje, že by mohol byť s novou verziou lepší.
Predpokladáme, že z dvoch verzií by mala byť tá rýchlejšia tá, ktorá má vyšší výkon. Presnejšie, Cupra bude mať rovnaký výkon ako Mégane RS, čiže 195 kW (265 k) a výkonnejšia Cupra 280 podľa toho, čo naznačuje názov až 206 kW (280 k). Pre obe je zhodný maximálny krútiaci moment 350 Nm.
Cupra 280 bude najvýkonnejším cestným Seatom vôbec. Stovku dá za 5,7 sekundy s dvojspojkovým DSG a s manuálom mu to bude trvať o 0,1 sekundy dlhšie. Obyčajná, slabšia Cupra, dokáže rovnaký šprint za 5,8 s DSG a za 5,9 s manuálom. Elektronický limit maximálky sa ani Leonu nevyhol, takže treba rátať s 250 km/h.
Predný náhon autu ostal, len má pre lepší prenos výkonu mechanický samosvorný diferenciál. A zatiaľ to vyzerá, že Leon Cupra bude disponovať aj úplne vypínateľným ESP. Aj keď to sa nám nezdá. Volkswagen AG vždy nechávalo ESP aspoň čiastočne zapnuté. Medzigeneračným pozitívom je úbytok hmotnosti. Leon Cupra stratil 55 kilogramov.
Na avizované prekonanie rekordu si počkáme, aj keď tomu veľmi neveríme. Leon Cupra a Cupra 280 nás necháva skeptickými, aspoň zatiaľ. Uvidíme pri teste.