Peugeot to myslí s elektromobilmi naozaj vážne a na platforme e-EMP2 pripravil ďalšiu verziu svojho elektrického vozidla. Tentoraz ide o najväčšie nízke auto, okrem 508. Vlastne interiérovo je 408 väčšia a rovnako bude aj e-408 vďaka masívnemu rázvoru osí kolies. Čo prinesie Peugeot e-408 do ponuky automobilky?
Nový elektrický model e-408 prinesie osvedčené ostro rezané tvary, ktoré sú okorenené zliatinovými diskami s priemerom 19 palcov minimálne. Zliatinové disky majú zvláštny tvar, niektoré sú ako keby celé plné, ale majú pritom plastové aerodynamické dekle.
Peugeot e-408 sa dizajnovo líšiť nebude. Nebude vyšší, nebude nižší, kufor bude rovnakých 469 litrov, vzadu bude rovnaký priestor 183 mm na kolená a zároveň bude rázvor stále rovnakých 2790 mm. Batéria bude totiž ukrytá pod interiérom, takže v tom najnižšom mieste medzi kolesami. Toto je dôvodom širokých prahov a dôvodom aj dobrých jazdných vlastnosti vo finále. Veď konkurencia nespí a automobilka Peugeot si je vedomá, že musí niečím zaujať. Zaujme určite tvarom zvonka, ale čo interiér?
Vnútri budú kvalitne sedadlá s certifikátom AGR vpredu a vzadu bude dosť miesta. O veľkosti kufra a o priestore na kolená som už hovoril. Vpredu bude znova i-Cockpit, ktorý prináša malé kormidlo a tradične rozmiestnené displeje vrátane i-Toggles, čiže menšieho displeja pod tým hlavným, na ktorý si môžete vytiahnuť rôzne skratky, ktoré potrebujete mať okamžite dostupné.
V interiéri Peugeot použije pre model e-408 tradične látku, alcantaru, ale aj kožu. Veď od toho predsa závisí aj samotný pocit z kvality, ktorý má byť na vysokej úrovni.
Automobilka oznámila, že batéria bude mať kapacitu 58,2 kWh a bude využívať technológiu NMC. Má teda prejsť 453 km s priemernou spotrebou 15,2 kWh na 100 km v kombinovanom cykle režimu WLTP. Peugeot oznámil aj, že nabíjať bude možné striedavým prúdom výkonom 11 kW aj jednosmerným výkonom až 120 kW. Tieto parametre sú síce zaujímavé, ale nemenej zaujímavý je aj elektrický motor umiestnený vpredu, poháňajúci prednú nápravu.
Motor má výkon 125 kW (170 k) v Eco režime, 140 kW (190 k) prinesie v normálnom režime a v športovom dosiahne až na métu 157 kW (215 k). Krútiaci moment bude 345 Nm, čo znamená, že ak Peugeot použije eko pneumatiky, tak tie budú s veľkou pravdepodobnosťou pretáčať, čo sa deje aj pri iných elektrických vozidlách celkom štandardne.
Zatiaľ nevieme, koľko bude novinka stáť, ale dá sa predpokladať, že cena bude niekde okolo 45 000 €. Prečo bude na tejto sume? Lebo musí byť vyššie ako stojí Peugeot e-308 SW, ktorý má o niečo menší výkon a trošku menšiu batériu.
Peugeot týmto novým modelom, modelom e-408, bude konkurovať napríklad aj Tesle Model 3, ale hlavne ním doplní svoje elektrické portfólio, z ktorého bude elektrifikácia chýbať iba modelu 508. Ten zostáva maximálne pri plug-in hybride, plný elektrický pohon ponúkať nebude.