Opel Insignia naštartoval novú kariéru nemeckej automobilky a výrazne pomohlo aj celému koncernu GM, keď sa predáva ako Vauxhall a Buick.
Aby zasiahla do boja o titul manažérsky dostavník, niečo jej chýbalo. Vzhľad je dobrý, motory tiež priemer a OPC si aj tak žiaden manažér nevyberie, kvôli spotrebe. Takže výkon je tou cestou. Lepšie povedané, výkon a spotreba určujú v tomto segmente to, kto hrá na aký nástroj.
Najvýkonnejší naftový motor 2,0 CDTi dosahoval 118 kW (160 k). Teraz však dostal na pomoc ešte jedno turbo. Turbá pracujú sekvenčne, čo v preklade znamená, že v nízkych otáčkach ide iba menšie a postupne sa roztáča aj väčšie.
Nesporná výhoda takéhoto usporiadania tkvie v odstránení turbo diery. Takže žiadny kopanec do chrbta pri 2000 otáčkach, ako predvádzajú niektorí jednoturboví konkurenti. Pekné postupné nabiehanie výkonu je príjemnejšia charakteristika. Naviac aj menej zradná.
Nové BiTurbo teda dostane z objemu dvoch litrov až 143 kW (195 k) a 400 Nm. Výborná správa je, že malé turbo zapríčiňuje, že 350 Nm je situovaných už od 1500 otáčok motora.
Po lopate povedané 8,7 sekundy na sto, 230 km/h maximálka, priemer 4,9 litra nafty na sto kilometrov a 129 gramov CO2 na kilometer. Tieto, na dvojlitrovú naftu, nadpriemerné čísla dopĺňa aj cena, ktorá je relatívne prijateľných 33 405 eur.