Opel ukázal na Slovensku nový model. Teda, nie úplne nový model, ale novú generáciu modelu Astra. Novinka prichádza na náš trh s cenou od 17 490 €. K výbavám sa ešte dostaneme, ale je treba vedieť, že stojí na platforme EMP2, ktorú zdieľa s väčšinou koncernových súrodencov.
Najbližším bratom, či najbližšou sestrou Astry je Peugeot 308. Astra je však postavená ako úplne iné auto, ktoré má s tým koncernovým spoločný len technický základ a technické riešenia. Už na prvý pohľad je jasné, že Opel dal novému modelu, či skôr novej generácii modelu, klasický výzor s Vizorom. Nie, nie je tam chyba, tak automobilka volá prednú časť s prepojenými svetlometmi a hladkou maskou. V niektorých prípadoch môže mať Astra čierny predný znak, teda pre výbavu GSI line a ešte viac vyniknú LEDky na denné svietenie s charakteristickým tvarom.
Na našom trhu bude základným motorom 1,2-litrový trojvalec s výkonom 81 kW (110 k) spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Už tento motor ponúkne Astre veľmi slušnú dynamiku, najmä keď je jeho pohotovostná hmotnosť len 1,33 tony. Viac výkonu prináša vyladenejšia verzia tohto agregátu, ktorá ponúka 96 kW (130 k). Tu je už dostupný aj 8-stupňový automat. Čiže výkon a prevodovky presne rovnaké ako pri 1,5-litrovom naftu cucajúcom agregáte. Ten je vlastne jediný v štandardnej ponuke so štyrmi valcami.
Lenže toto nie je zďaleka všetko, Astra prinesie aj plug-in hybridy. Teda, konkrétne jeden. Kombinuje 1,6-litrový štvorvalec s turbom, s výkonom 110 kW (150 k) a celkovo s elektromotorom ponúka 133 kW (180 k). Cena takejto verzie s výbavou Edition je od 29 990 €, aktuálne s uvádzacou zľavou.
Čo má teda Astra v štandardnej výbave v cene od? Štandardom sú LEDkové predné aj zadné svetla, ale aj LEDkové denné svietenie. Takisto prepínanie diaľkových svetiel s detekciou tunela, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, audio systém s 10-palcovým displejom a 10-palcový digitálny prístrojový panel, palubný počítač, automatická klimatizácia, delené zadné sedadlá. Vlastne už základná výbava ponúka naozaj veľa.
My by sme však zvolili výbavu GS line s výkonnejším trojvalcom a automatickou prevodovkou. Aktuálna cenníková cena takejto verzie je 25 290 €. K dizajnu sa veľmi dobre hodia príplatkové disky kolies s 18 palcami a možno skôr červená farba ako žltá. To, čo však treba uznať je, že nová Astra pôsobí omnoho ľahšie už na pohľad a práve táto verzia, o ktorej hovoríme má zrýchlenie na stovku iba 9,7 sekundy. Len pre porovnanie, plug-in hybrid, s nabitou batériou, zvládne stovku za 7,6 sekundy. A na jedno nabitie prejde až 60 km, v závislosti od režimu. Tento údaj je v kombinovanom cykle a v meste sa má dojazd na nabitie dostať až na 78 km. To je na 12,4 kWh batériu veľmi slušné.
Už teraz sa tešíme na test tohto auta a nemusí to byť dokonca ani najvýkonnejší plug-in hybridná verzia, stačí nám úplne ten trojvalec.
Za fotky žltej Astry z prezentácie ďakujeme Janovi Hagašovi.