Lada Niva sa už na trhu poneviera strašne dlho. A stále je to megaauto. My sme ho prevetrali v teréne s giganticky naloženou vlečkou a všetko v poriadku. Šoférovanie síce vyžaduje viac námahy ako pri bežných SUV, ale Niva nie je SUV, je to off-road.
Jubilant s 37 rokmi na krku však chce zaujať aj mladších a keď všetci prichádzajú s terénnejšími verziami modelov, Niva sa rozbieha, aspoň čiastočne na cesty. Verzia Urban má novú prednú masku, plastové nárazníky a tiež zadný stierač na ohnutom ramienku. Sedemnástky nikoho neoklamú, že toto auto má neuveriteľný bling aj swag. No a pribudla aj zvuková izolácia a tiež klimatizácia. Že či je automatická? A dá sa oprať v mikrovlnke? Odpoveď je rovnaká.
Brutálny mestský krížnik má pod kapotou to isté, čo vždy. Štvorvalec s objemom 1,7 litra má 60 kW (82 k) pri 5000 otáčkach. Cez päťstupňovú prevodovku a tiež redukčnú prevodovku poháňa všetky štyri kolesá. No, ale aj mestský švihák disponuje možnosťou zamknúť všetky tri diferenciály. Aj napriek hmotnosti iba 1210 kilogramov trvá neuveriteľných 22 sekúnd, kým sa na tachometri objaví stovka.