Niekomu v Mini niečo nesedí. Nielen, že autá sú stále väčšie, ale je ich aj stále viac. Kde sú časy, keď trojdverové malé auto muselo stačiť? Teraz je trojdverové, päťdverové, šesťdverové a k nim aj SUV a trojdverové SUV. Takže viac modelov ako niektoré iné automobilky.
Najnovšie portfólio obohatí Clubman, ten šesťdverový, s pohonom všetkých kolies ALL4. Znie to ako zbytočnosť, ale práve táto kombinácia je úplne vynikajúca. Najmä ak je zima. Ku pohonu prednej nápravy sa pripojí zadný pomocou elektrohydraulickej spojky, ak dôjde k preklzu.
V Mini hovoria, že štvorkolka spolupracuje s ESP, teda DSC a posiela výkon na to koleso, ktoré ho najlepšie zužitkuje. Nepomáha to len trakcii, ale aj ovládaniu v zákrutách, či pri akcelerácii.
Zatiaľ sú známe motory, s ktorými bude ALL4 kombinovateľné v USA. V prvom rade to bude trojvalec s objemom 1,5 litra a prepĺňaním dosahujúci 100 kW (136 k). S ním a šesťstupňovým manuálom dokáže Mini, čo hrabe všetkými štyrmi zrýchliť na stovku za 9,5 sekundy.
Druhým modelom bude dvojlitrový Cooper S so štyrmi valcami. Má 140 kW (190 k) a so stovkou si poradí za 6,7 sekundy s manuálom a o desatinku neskôr s automatom.
Aj keď to možno znie zvláštne, tak ako Cooper SD s manuálom to môže byť veľa zábavy na snehu s naozaj nízkou spotrebou. Ak teda vôbec taká verzia bude.