Áno, mohli by sme písať o Opli Insignia GSi, lebo je fakt dobrý. Má štvorkolku, fúkaný dvojliter miesto 2,8 V6, výkon 191 kW (260 k) a osemstupňový automat. Plus ešte vektoring krútiaceho momentu podľa potreby a je rýchlejší ako predchodca v Zelenom pekle. Ale načo by sme to robili? Keď už máme písať o automobilke, ktorá nám aj tak autá do testov nedáva, tak volíme Jaguar.
Jaguar spravil ešte brutálnejší sedan. Volá sa XJR575. Začnime po poriadku, celý modelový rad XJ dostane nové bezpečnostné prvky, nové infotainmenty so štvorjadrovými procesormi a pár ďalších drobností. Lenže to najdôležitejšie pri ostatnej modernizácii po ôsmich rokoch je práve najvýkonnejší model. Veď strieľa po M760Li a S63 AMG, prípadne po S8.
Päťliter má o 18 kW (25 k) viac ako doteraz a to znamená celkový výkon 423 kW (575 k). Zahanbený nebude ani pri údaji o krútiacom momente, ktorý je až 700 Nm. Výsledok lepších čísel sú ďalšie lepšie čísla. Na stovke je za 4,4 sekundy, ale za 44 sekúnd má na tachometri maximálnu trojstovku. Za 44 sekúnd sa niektoré autá ani na 130 nerozbehnú.
Jaguar Land Rover Special Operations dali auto dve nové farby, modrú Velocity a matnú sivú Satin Corris. Ian Callum, riaditeľ dizajnu Jaguaru, povedal, že vnútri sú použité prvky, ktoré majú spôsobiť, že vodič a spolujazdec sa budú cítiť ako v niečom úžasnom.
Vizuálne rozdiely, okrem farby, reprezentuje kompletný bodykit s predným a zadným spojlerom, výduchy v kapote a niekoľko pripomienok výkonu 575 koní v interiéri.