Škoda uvedie v Ženeve facelift najdôležitejšieho modelu značky. Fabia bude mať nové tvary niektorých prvkov, novú technologickú výbavu a zúženú ponuku motorov. V prvom rade však vidíte ten predok.
Za faceliftom stále stojí Jozef Kabaň, ktorý vtlačil všetkým modelom súčasnú tvár. A nie, rozdelené svetlá nemá, tie musia stačiť Octavii a SUVčkam. Ale už budú mať plne LEDkové vnútra. Zadné svetlá, tiež s LEDkami sa budú podobať tým na Octavii, tiež po facelifte.
Okrem predku sa niečo udialo aj s kolesami, ale nechápeme to úplne dokonale. Hatchback môže mať osemnástky. Ale pri kombi si môžete dať maximálne sedemnástky. Jasné, osemnástky na toto auto sú rovnaká blbosť ako stierače na ponorke, ale stále, prečo nie aj pre kombi?
Vnútri môže byť rádio s 6,5-palcovým displejom, dotykovým a pripojením na net. Dokáže sťahovať aktuálne info o doprave a prispôsobiť tomu jazdu. Celkovo má interiér nové látky na čalúnenie, to je pri faceliftoch povinnosť. Ale tiež má niektoré nové Simply Clever riešenia. Napríklad zadní pasažieri môžu mať dve USBčka na nabíjanie čohokoľvek a napríklad v kufri kombi bude LEDková baterka na svietenie, ktorú môžete vybrať.
Z asistentov pribudne Auto Light Assist, prepínajúci tlmené a diaľkové, Blind Spot Detect, monitorujúci mŕtvy uhol a Rear Traffic Alert, čo je zase systém upozorňujúci na prichádzajúce autá pri cúvaní z parkovacieho miesta.
Ako fail vyzerá ponuka motorov s označeniami 1,0 MPI, 1,0 MPI, 1,0 TSI a 1,0 TSI. Nič viac, nič menej. Všetky motory budú trojvalce a všetky budú benzínové. Bezturbé budú mať 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Oturbené ponúknu 70 kW (95 k) a 81 kW (110 k). Najvýkonnejší trojvalec môže mať aj sedemstupňovú automatickú prevodovku s dvomi spojkami. A čo nafta? Nič. A čo 1,5 TSI Evo? Nič.