BMW kontinuálne vylepšuje súčasne modely, čoho dôkazom je jesenná ofenzíva, ktorá zahŕňa nielen BMW radu 1 a jeho novej verzie, ale aj BMW radu 5 Touring, ktoré pôjde po stopách svojho brata. Vylepšenia sa dočkajú aj mnohé ďalšie modely, pozrieme sa na to postupne.
BMW radu 1
Základná Jednotka bude mať nový základný motor. Bude označený BMW 116, už bez písmenká „i“. Pod prednou kapotou bude mať 1,5-litrový benzínový trojvalec, ktorý je už dobre známy a v ponuke figuruje od predstavenia modelu BMW i8. Toto auto získa výkon 90 kW (122 k) a maximum krútiaceho momentu bude 230 Nm. Úplne v základnej výbave bude preň dvojspojková automatická prevodovka StepTronic, s ktorou sa BMW 116 dostane na stovku za 9,8 sekundy.
Ďalším novým prvkom v ponuke bude prevedenie BMW 123 xDrive, znova bez „i“. Toto auto bude vybavené mild hybridom a štvorvalcovým dvojlitrom. Celkový výkon, aj s výkonom mild hybridu, bude 160 kW (218 k) a vďaka označeniu xDrive je najdôležitejšie, že je pohon všetkých štyroch kolies prítomný tiež. Čo to znamená? Na stovku sa toto auto dostane za 6,3 sekundy a nezľakne sa ani horších poveternostných podmienok.
Zmeny neobídu ani BMW M135, ktoré prinesie balík M Technology. Bude mať prídavné výstuhy, bude mať iné riadenie, všetko bude živelnejšie a viac responzívne ako v štandardnom prevedení. Auto bude aj tuhšie vďaka spomenutým výstuhám a nové budú aj časti podvozku. Ďalším zaujímavým prvkom bude zníženie hmotnosti. To je vďaka brzdám M s dvojdielnymi brzdovými diskami a aj vďaka kovaným zliatinovým diskom obutým do športových pneumatík.
BMW radu 5 Touring
Nové prevedenia prichádzajú aj pre BMW radu 5 s karosériou kombi. Úplne nový bude základný benzínový motor s označením 520 Touring. Toto prevedenie bude mať dvojlitrový štvorvalec, ktorý prinesie mild hybridnú technológiu. V celkovom hodnotení to znamená výkon 153 kW (208 k) a krútiaci moment 330 Nm. Pre 520 Touring bude štandardne iba pohon zadnej nápravy, ale štandardne bude 8-stupňová automatická prevodovka s hybridným doplnkom zabudovaným priamo ku kľukovému hriadeľu. Toto prevedenie zrýchli na stovku za 7,8 sekundy.
Ak by ste chceli niečo viac, tak sa môžete spoľahnúť na prevedenie 550e xDrive Touring, ktoré bude mať pohon všetkých 4 kolies, ale tiež trojlitrový radový šesťvalec a plug-in hybrid. Samotný spaľovací motor má v tomto BMW výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 450 Nm. Prídavný elektromotor, ktorý je v 8-stupňovej automatickej prevodovke má až 145 kW (197 k) a celkový výkon vozidla je 360 kW (489 k). Na stovku sa s týmto autom dostanete za 4,4 sekundy.
Pre elektrickú verziu BMW i5 si výrobca pripravil prevedenie xDrive 40 Touring, ktoré bude mať výkon 290 kW (394 k). Na stovku sa dostane aj vďaka krútiacemu momentu 590 Nm za 5,5 sekundy a maximálka bude 215 km/h, ktorú bude strážiť elektrický obmedzovač. Batéria predvedie štandardných 81,2 kWh, ale nabíjať ju bude možné výkonom až 205 kW, čo bude jednosmerným prúdom, alebo 11 kW striedavým štandardne a 22 kW striedavým za príplatok.
Ostatné vylepšenia
Pre niektoré modely si BMW pripravilo vylepšenie vo forme zvýšenia nabíjacieho prúdu plug-in hybridov. Striedavým prúdom zatiaľ mohli majitelia nabíjať iba výkonom 7,4 kW, ale po modernizácii a miernom vylepšení bude možné využiť 11 kW pre BMW X5 xDrive50e, BMW radu 5 a BMW M5. Kým X5 sa dostane z nuly na 100 percent za 3 hodiny, BMW radu 5 a M5 sa na 100 % nabitia dostanú za 2 hodiny a 15 minút kvôli menšej batérii.
Vylepšenia over-the-air zasiahnu BMW X5, X6, X7, a BMW radu 7 od augusta 2023. Pribudne do nich herný systém AirConsole a pre niektoré autá bude predstavovať novinku možnosť platby za palivo priamo z auta. Túto funkciu ponúka nový systém BMW Operating System 9. Asi každému je jasné, že u nás toto platiť zatiaľ nebude, bude to použiteľné len na vybraných nemeckých čerpacích staniciach.
Jesennými novinkami majú byť aj nové balíky Comfort pre X1 a BMW radu 2 Active Tourer. No a pre BMW X2 M35 si automobilka pripravila nové zliatinové disky s priemerom 21 palcov. To by stačilo, nie?