Volvo má plán do roku 2025 predávať polovicu áut s pohonom na elektrickú energiu a druhú polovicu s hybridným ústrojenstvom. Prvým, základným kameňom tejto stratégie s elektroautami je nová verzia XC40 s dodatočným označením Recharge.
Nová verzia je vizuálne rovnaká ako ostatné, akurát má plnú prednú masku chladiča. Nabíjací konektor je schovaný tam, kde normálne býva otvor nádrže na tankovanie. Volvo dalo do podlahy crossoveru batérie s kapacitou 75 kWh.
Podľa WLTP majú batérie zabezpečiť dojazd až 400 kilometrov. Pritom má XC40 Recharge pohon všetkých kolies. Na oboch nápravách je samostatný elektromotor a celkový výkon sa vyšplhal na 300 kW (408 k). Krútiaci moment má dokonca až 660 Nm.
Tým, že odpadlo použitie relatívne veľkého spaľovacieho motora, tak je pod prednou kapotou miesto na odloženie ďalšej batožiny, alebo malej benzínovej elektrocentrály. Dobre, toto bol vtip, ale zmestila by sa tam.
Batéria s kapacitou 75 kWh je na osemdesiatich percentách, pri použití rýchlonabíjačiek, za 40 minút. Ale v interiéri elektrickosť modelu nejako zásadne nekričí. Najvýraznejšou novinkou, ktorá sa rozšíri do ostatných modelov je androidový operačný systém. Ten spolupracuje s Google Assistantom, Google Maps a ponúka možnosť rozšíriť aplikácie o niečo z Google Play Store.
XC40 Recharge nie je prvým elektropokusom automobilky. Pred šiestimi rokmi sa ten pokus volal C30 Drive Electric a ponúkal dojazd 120-150 kilometrov.