Ostrov Sardínia, populárna dovolenková destinácia, hostil počas uplynulého víkendu posádky súťažiace v rámci majstrovstiev sveta v rally.
Na tamojších šotolinových cestách sa odohrali vskutku prekvapivé veci a priebeh, aký táto súťaž mala, by pred jej štartom odhadolval asi málokto. Zásadnou a rozhodujúcou sa stala rýchlostná skúška číslo 3, na ktorej chyboval takmer nikdy nechybujúci fenomén s deviatimi titulmi majstra sveta vo WRC – Sebastien Loeb. Jeho auto bolo po tomto zaváhaní poškodené do takej miery, že ani Loebove magické schopnosti nestačili na to, aby mohol v súťaži pokračovať. Vedenie tak prevzal jeho tímový kolega Mikko Hirvonen a s prehľadom si po bezchybnom výkone došiel do cieľa po svoje prvé víťazstvo za volantom Citroenu DS3 WRC. Dlhú životnosť nemal v tejto súťaži ani ďalší z favoritov – Jari Matti Latvala. Ten, po vzore Loeba, chyboval hned na ďalšej rýchlostnej skúške. V rýchlej pravej zatáčke trafil svah, poškodil chladič a tým pochoval svoje nádeje na víťazstvo. V súťaži ešte pokračovala druhá továrenská Fiesta WRC s Petterom Solbergom, ktorý bol v tom čase na druhom mieste s relatívne malou stratou a tak žila istá nádej, že by sa po dlhých rokoch konečne mohol prebojovať na najvyšší stupienok na pódiu. Bohužiaľ, rýchlostná skúška číslo sedem znamenala stop aj pre neho. Trafil kameň a odpísal riadenie, bez ktorého sa veru rally jazdiť nedá.
Po tejto udalosti sa na druhé miesto dostal, medzi fanúšikmi veľmi obľúbený ruský divoch, Evgeniy Novikov a udržal ho až do cieľa. Obrovskú radosť mala určite aj jeho veleskúsena rakúska navigátorka Ilka Minor, ktorá podobný výsledok zažila naposledy pred šiestimi rokmi. Tretie miesto patrí ďalšiemu mladému jazdcovi, pilotujúcemu Fiestu WRC. Tým je Ott Tanak, pre ktorého sa tento výsledok stal najlepším v kariére. Ide totiž o jeho úplne prvé pódium v rámci celkového poradia na súťaži majstrovstiev sveta. Trojlístok Fiest WRC dopĺňa štvrtý Mads Ostberg, ktorý už začína pravidelne podávať veľmi kvalitné a stabilné výsledky. Najväčšou senzáciou súťaže je však bez debaty piate miesto Sebastiena Ogiera. Ten opäť pilotoval Fabiu S2000 tímu Volkswagen a podarilo sa mu dokonca celkovo vyhrať jednu rýchlostnú skúšku a nechať za sebou všetky omnoho výkonnejšie špeciály WRC. Pokiaľ bude v budúcej sezóne nové Polo WRC fungovať bez problémov, je celkom dosť možné, že sa dočkáme „one man show“ v podaní práve tohto muža, nad ktorého časmi dosahovanými na rýchlostných skúškach zostáva rozum stáť. Až za Ogierom došlo do cieľa tejto súťaže Mini Countryman WRC posádky Atkinson- Prévot. Nasleduje ďalšia Fabia S2000 a vynikajúci výsledok Andreasa Mikkelsena, ktorý bude v budúcom roku trojkou továrenského tímu Volkswagen. Mimochodom, jazdecká zostava Volkswagenu Latvala, Ogier a Mikkelsen je viac než silná kombinácia, ktorá bude zrejme u konkurenice právom budiť hrôzu. Posledná bodovaná priečka patrí Fieste WRC českého tímu Jipocar Racing s posádkou Prokop – Hruza. Za zmienku stojí aj účasť talianskeho veterána Lucu Pedersoliho, ktorý pri svojom prvom štarte s Citroenom DS3 WRC došiel do cieľa na desiatom mieste. Pred ním nakoniec dokončil po štarte v rámci super rally Petter Solberg.