Citroën Berlingo bol celkom prelomový model v roku 1996. Veď priniesol tvar malého úžitkového auta, ktorý majú teraz úplne všetci konkurenti. Dovtedy boli zástupcovia triedy len malé autá s akýmsi prilepeným boxom. Odvtedy však už ubehol dlhý čas a prichádza tretia generácia.
Tretia generácia Berlinga bude stáť na platforme EMP2 a bude vznikať po boku Peugeotu Partner, ale aj Oplu Combo. Ten bol doteraz stavaný na Fiate Dobló, ale presun Oplu do koncernu túto možnosť zhatilo. Zatiaľ však automobilka ukázala iba osobnú verziu.
Nové Berlingo ponúka dve dĺžkové verzie. Základná M bude mať 4,4 metra a objem batožinového priestoru 775 litrov. Druhá možnosť, XL, je dlhá 4,75 metra a kufor pri piatich miestach až 1050 litrov. Obe dĺžky môžu naviac byť vybavené dvojicou ďalších sedadiel v kufri.
Tvarovo nový úžitkáč zapadá presne medzi autá, ktoré sú teraz v ponuke Citroënu. Má rozdelené predné svetlá s LEDkovým denným svietením vyššie. Má tiež bočné lišty až nápadne pripomínajúce AirBumps, celkovo je Berlingo funky a z trojice bude určite tým najodviazanejším modelom.
Vnútri to je však trochu triezvejšie. Prístrojová doska má tvary podriadené funkcii. Ale v ponuke bude aj head-up displej, elektrická ručná brzda a systém Grip Control s asistentom zjazdu z kopca. Sedadlá sú zatiaľ samostatné a vyberateľné, teda ak ich je päť. Sedem sedadiel bude možné sklopiť do podlahy a vytvoriť tak rovnú plochu.
Pozitívne hodnotíme fakt, že Citroën neintegroval ovládanie klimatizácie do dotykového displeja.
Berlingo bude mať pod kapotou dva motory s viacerými výkonmi. Trojvalec PureTech s objemom 1,2 litra má výkon buď 81 kW (110 k), alebo 96 kW (130 k). Novinkou bude naftový agregát s objemom 1,5 litra, ktorý nahradí o deci väčšieho predchodcu. Bude mať výkony 55 kW (75 k), 74 kW (100 k) a 96 kW (130 k). Okrem šesťstupňových prevodoviek bude pri niektorých verziách v ponuke aj osemstupňový automat.
Na trhu sa novinka objaví v druhej polovici tohto roka.