Dizajnéri v ateliéroch Kia zapracovali na náročnej úlohe. Po päťročnom živote druhej generácie modelu Soul padlo rozhodnutie o inovácií a oživení. Základnou požiadavkou bolo zachovať základné črty, ktoré toto vozidlo charakterizujú, najmä kubický vzhľad modelu. Prichádza úplne nová generácia modelu.
Predná mriežka je skutočne obrovská, siaha až takmer k spodnej hrane nárazníka. U elektrickej verzie je táto nahradená celoplastovým krytom s odhalenou len plochou so snímačmi jazdných asistentov. Pri pohľade zboku nás upútal efekt „plávajúcej“ strechy, vyvolaný vďaka predelu zadného stĺpika. Naň výrobca umiestnil, veľmi nápadito, označenie modelu. Zadok si zachoval svoj tradičný prvok, vertikálne svetlá. Tie ale predizajnovali do úplne iného levelu, pridali horizontálny oblúk a vytvorili tak efekt svetelného bumerangu. Vskutku neprehliadnuteľné. Celkovo Soul trochu narástol, rázvor je väčší o 3 cm, na výške dostal viac o 5,6 cm. Vpredu si vodič a spolujazdec prilepšili o pol centimetra, zato vzadu nastane sklamanie, menej o trištvrte centimetra. V batožinovom priestore ale nastal progres, nakladacia hrana je nižšia, otvor kufra širší a objem na úrovni 674 litrov priestoru pre batožinu pre celú rodinu.
Všeobecným trendom vo svete automobilov, je variabilita verzií obyčajných modelov. V ponuke sú teda aj športovejšia verzia GT-line, obutá do nízkoprofilových 18“ kolies, so športovo ladenými prvkami karosérie, oplastovaná SUVčková X-line a, samozrejme, pre milovníkov jednorožcov, elektrická verzia ECO electric. Motorizácia u spaľovacích verzií je v ponuke v dvoch verziách, atmosféra s objemom 2,0 litra, výkonom 110 kW (150 konských síl) a krútiacim momentom 179 Nm, ovládaná 6-stupňovým manuálom a turbom podporená 1,6-tka, z ktorej dostanete 150 kW (204 konských síl) s krútiacim momentom 264 Nm, k nej prislúcha sedem stupňová dvojspojka. Detaily o elektrickej verzií zatiaľ zverejnené neboli, na to si budeme musieť počkať do termínu spustenia predaja „neekologických“ verzií v USA. V Európe by sa mohol objaviť aj naftový motor.
V interiéri je k dispozícií mnoho vylepšení. Infotainment na 10,25-palcovej dotykovej HD obrazovke na stredovom paneli, možnosť pripojenia cez Android Auto (snáď už konečne aj v našej Rodnej hrude) a Apple CarPlay. Jazdu spríjemní aj 8-palcový head-up displej, sprostredkujúci všetky potrebné údaje pre vodiča počas jazdy. So sprostredkovaním hudby to tiež nebude márne, 10 reproduktorov Harman Kardon s výkonom 640 W je slušná ponuka. V ponuke personalizovaných nastavení je aj náladové osvetlenie. Samotným režimom dali v KIA názvy, ktoré pravdepodobne vznikli na team-buildingu vo fabrike na rum: Romance, Traveling, Party Time, Hey! Yo!, Café, a Midnight City.
Začiatok predaja je ohlásený na polovicu roka 2019 na kontinente za Atlantikom, taktiež aj predstavenie elektrickej verzie. Na Európsku premiéru zatiaľ netrpezlivo čakáme.