Zoberte svoju Crew a naskočte do Citanu

Mercedes Citan je brat Renaultu Kangoo, ak si to ešte niekto nevšimol, alebo to nezaregistroval. A aby sme boli úprimní, nie je príliš úspešný. Kombinácia interiéru pôsobiaceho lacnejšie ako u brata a ceny exkluzívneho auta atakujúcej hodnotu, ktorá náleží triede B nie je práve pozitívna.

Tak ako ho vyelpšiť? Mercedes zvolil cestu rozšírenia počtu potenciálnych pasažierov. Do predĺženej verzie s názvom Crewbus narvete až 7 ľudí, vrátane šoféra, ako inak? Bol navrhnutý pre spoločnosti ktoré komerčne prepravujú pasažierov alebo iný náklad.

Ďalšia možnosť ako zlepšiť potenciál predaja je použiť viacero možností pod kapotou. Nová bude alternatíva s označením Citan 111 CDI. Ten má 1,5-litrový naftový motor s výkonom 80 kW (110 k) a krútiacim momentom 240 Nm. S Citanom zvládne stovku za 12,3 sekundy a maximum leží pri 170 km/h. Rovnaký motor sa montuje aj do superúsporného Áčka.

Verzia 112 zase ponúkne nový benzínový motor. Keď hovoríme nový, tak to však nie je úplne tak. Renault ho už používa aj v modeloch Mégane a Captur, čo znamená, že si dojmy z neho môžete prečítať v testoch. Jedna-dvojka poskytne potenciál 85 kW (115 k). Stovka je tak záležitosťou 11,7 sekundy a dostane sa k 173 km/h.

Aká by teda bola vaša voľba? Dva Renaulty Kangoo, tri Dacie Duster, alebo jeden Mercedes Citan?