Zákruta, ručka a drift je na svete aj v Passate

Tanner Foust chce jazdiť preteky Formula Drift. Lenže ho sponzoruje Volkswagen. A to je celkom problém. V koncerne sa síce nájde niečo, čo by hrabalo zadnými, ale samotný Volkswagen ako značka má iba jeden jediný model s pohonom RWD. A ten Tanner určite na driftérsku súťaž chcieť nebude.

S dodávkou Crafter a dvojlitrovým naftovým biturbom by asi nikoho nepredbehol, ale aspoň by mohol po skončení pozbierať okolo trate diely, ktoré odpadli. Takže nasledovala druhá logická možnosť. Zobrať americkú verziu Passatu, karbošku Bošku, pustiť poriadnu muziku a ísť na to.

Takže Volkswagen Passat ako driftérsky špeciál. Ale no! Samozrejme, vnútri nič nie je, len klietka, asi ak by chcel psa ako spolujazdca. Jedno sedadlo nesie logo Recaro a volant Sparco. Tá klietka vzadu nie je ako v policajnom aute, ale z chróm-molybdénovej zliatiny. Inštrument pred radiacou pákou má na sebe logo Plex SDM-500.

Zvonka Tanner musel použiť aj logo ďalšieho z hlavných sponzorov, Rockstar Energy. Veď Monster podporuje Kena, tak Tannera nemôže. Zadné krídlo zaobstaral APR Performance. No a na päťlúčových zliatinových diskoch sú natiahnuté gumy Nitto NT05.

Pod kapotou nebude logicky dvojlitrové TDI a nebude poháňať predné kolesá. Uhol natočenia predných 60 stupňov, osemvalec s objemom 7,4 litra a pohon zadných sú tými správnymi ingredienciami. Motor má normálne približne 522 kW (700 k), ale krátkodobo na nitro dá 671 kW (900 k).

No a teraz treba zistiť, čo vlastne okrem svetiel a prístrojov pred vodičom z najlepšieho a najrýchlejšieho menežérisauta zostalo. Istotne z neho nebudú brutálne zvody 8-2-1…