Peugeot 3008 bol v prvej svojej verzii niečim medzi SUV a MPV. Na MPV však bolo relatívne malé a na SUV zase celkom nízke a v teréne použiteľné len vďaka Grip Controlu. Nová generácia na akékoľvek gény spoločné s MPV zabúda a sústredí sa na modernejší segment SUV.
Tým, že nový model stojí na platforme EMP2 sa medzigeneračne podarilo zhodiť až 100 kíl hmotnosti. A to aj napriek rázvoru dlhšiemu o 62 milimetrov. Predĺženie sa pretavilo do 24 milimetrového bonusu pre kolená zadných pasažierov. Rovnejšia strecha zase prispela 36 milimetrami na hlavu vzadu. Takže zadné dve miesta budú príjemnejšie na trávenie času ako doteraz. Skrátka neprišiel ani kufor, pribudlo mu 90 litrov a teraz má v štandardnom usporiadaní 520 litrov, čo je nárast o 90.
Exteriér sa inšpiroval u štúdie Quartz z roku 2014. Ale interiér je úplne nový, s novou verziou koncepcie i-Cockpit označenou ako 2.0. Pod čelným sklom má 12,3-palcový displej ako náhradu klasických ručičkových ukazovateľov. Druhý displej s uhlopriečkou 8 palcov je v strede. Peugeot sľubuje, že bude reagovať naozaj rýchlo. Rýchlo bude reagovať aj zvuková aparatúra od Focalu. Focal vymyslel sústavu s 10 reproduktormi, subwooferom a zosilňovačom. Celkový výkon je 515 wattov.
Pre boj s konkurentmi ako Volkswagen Tiguan, Renault Kadjar či Hyundai Tucson bude mať k dispozícii 4 motory so šiestimi výkonmi.
– trojvalec 1,2 litra PureTech 130: 96 kW (130 k), 6-stupňový manuál, alebo 6-stupňový automat
– štvorvalec 1,6 litra THP 165: 121 kW (165 k), 6-stupňový automat
– štvorvalec 1,6 litra BlueHDi 100: 74 kW (100 k), 5-stupňový manuál
– štvorvalec 1,6 litra BlueHDi 120: 88 kW (120 k), 6-stupňový manuál, alebo 6-stupňový automat
– štvorvalec 2,0 litra BlueHDi 150: 110 kW (150 k), 6-stupňový manuál
– štvorvalec 2,0 litra BlueHDi 180: 132 kW (180 k), 6-stupňový automat
Nový model 3008 bude pre verejnosť debutovať na autosalóne v Pariži. Sériová výroba a predaj sa majú rozbehnúť v októbri tento rok.