Z Bentley Caterham nebude, ani ako GT3-R

V Bentley konštruktéri tvrdo makali a z toho, čo pôvodne natrepali do Continentalu GT začali uberať. Vznikla tak špeciálna séria GT3-R. Základ vraj čerpal v okruhovej verzii GT3, ale tieto kusy môžu bez problémov jazdiť po cestách.

Hlavný mottom pri stavbe bol vyšší výkon a nižšia spotreba. Conti GT3-R stratilo oproti obyčajnej verzii až 100 kilogramov. Minimálne polovicu z toho má na svedomí absencia zadnej lavice. Čosi dal dole aj titánový výfuk a ľahké 21-palcové zliatinové disky s gumami Pirelli.

Menej hmotnosti sprevádza viac potenciálu pod kapotou. Dvojnásobne prepĺňaný agregát V8 s objemom 4 litre dostal nový soft s vyšším plniacim tlakom a razom z pôvodných 389 kW (520 k) výkon skočil na 426 kW (580 k). Krútiaci moment sa vyšvihol z 680 na 700 Nm. Dobre, druhý údaj nezaznamenal až taký rast, uznávame.

Katedrála GT3-R zrýchli na stovku za 3,8 sekundy. Doba je o 0,8 sekundy kratšia ako v GT V8S. Ale okrem hmotnosti a výkonu za to môže aj kratšia prevodovka, ktorá zapríčinila pokles maximálky z 309 km/h na 273 km/h.

GT3-R vznikne v 300 kusoch a každý z nich bude biely s karbónovými prvkami. No a čierny interiér so zelenými detailami vyzerá omnoho lepšie ako keby použili červenú.