Vyskúšali sme inovovaný Focus na Slovakiaringu (update s novým cenníkom)

Ford Focus s novou tvárou je už na Slovensku oficiálne. Na novinárskom predstavení nás čakali všetky karosárske verzie nového Focusu.

Po príchode do showroomu sme hneď vybrali vozidlo na jazdu a oboznámili sa s programom. Následne sme vyštartovali na vybranú trasu na Slovakiaring v kolóne pozostávajúcej výlučne z nových Fordov. My sme na cestu vybrali jediný sedan. Pod kapotou mal litrový EcoBoost spojený so šesťstupňovým manuálom a výbavou Spirit X.

Zhruba hodinová jazda nás doviedla do hotela Ring, v krátkosti si vymenili dojmy z nového modelu prezentácia mohla začať.

Hlavná prezentovaná novinka pre tento rok, ktorá sa týka všetkých osobných vozidiel Fordu okrem Connect/Custom je 5-ročná záruka alebo 120 000 kilometrov. Zmenia sa aj ceny servisu, po novom sú stanovené pevné ceny na každý model a úkon, jednotné pre všetkých predajcov .

Ako sme zistili už na medzinárodnej prezentácii, Ford sa zameral pri novom Focuse na prepracovaný dizajn exteriéru a interiéru, nové nastavenie podvozku, redukciu vibrácií a hluku, nové technológie a nové motory.

Najvýraznejšou zmenou v intriéri sú väčšie obrazovky, nový systém SYNC2 pracuje až s ôsmimi palcami. Mäkší volant sa dobre drží, nové ovládanie klimatizácie a prvkov výbavy vyzerá modernejšie ako v pôvodnom vozidle. Do príplatkovej výbavy pribudli adaptívne predné svetlá, vyhrievaný volant, stredová konzola s väčším odkladacím priestorom a ručná brzda dostala konečne kožený poťah. Hluk od okolia redukujú hrubšie sklá, hrubšie panely predných dverí, alebo koberec podlahy s lepšou zvukovo absorpčnou schopnosťou.

_mid shot

Nové bezpečnostné systémy opäť redukujú šancu dostať sa do šmyku a tie sme si aj v praxi overili pri škole šmyku Driving Academy. Stabilizačný systém obohatený o ETS – Enhanced Transitional Stability na základe polohy volantu a pedálov, rýchlosti zatočenia a rýchlosti auta pribrzďuje kolesá a snaží sa zabrániť šmyku ešte pred samotným aktivovaním stabilizačného systému.

V meste príde k slovu Cross Traffic Alert sledujúci prechádzajúce autá pri výjazde z parkovacieho miesta. Pri pozdĺžnom parkovaní zase Park Out Assist ktorý rovno pomôže vyparkovať.

Popri škole šmyku na ktorej nový Focus podával výborné výkony sme si vyskúšali aj priečne parkovanie s pomocou aktívneho automatického parkovacieho asistenta. Všetko fungovalo a bolo takmer blbuvzdorné. Len bolo nutné dodržať všetky inštrukcie na displejoch. To znamenalo aj necúvať, kým si systém miesto nezmeral poriadne.

Ford ponúka v inovovanom Focuse tri benzínové a dva naftové motory. Benzínový 1,6-litrový štvorvalec nahradil nový 1,5-litrový EcoBoost DOHC s výkonom 110 kW (150 k) alebo 134 kW (182 k) a v priebehu pol roka bude nahradená aj naftová verzia s objemom 1,6 litra. Tú z ponuky vytlačí agregát 1,5 TDCI, s ktorým sme jazdili po kľukatých cestách v Grécku.

Cenník nového Focusu môžete nájsť na stránkach Fordu. Začína na 12 590 eurách.

UPDATE 26.01.2015: V ponuke inovovaného Focusu sa konečne objaví motor 1,5 TDCI. Už je teda v cenníku, ale iba v časti štandardných cien. V akciovom zostáva 1,6 TDCI, lebo tie autá sú skladové. Pre 1,5 EcoBoost zase pribudne nová prevodovka so šiestimi prevodovými stupňami a automatickým radením. Pre akciové autá Ford ponúkne zdarma zimné pneumatiky a balík winter pozostávajúci z vyhrievaného čelného skla a vyhrievaných predných sedadiel. No a nakoniec naftové modely z limitovanej ponuky zíkajú bonus 500 eur.

https://autogrip.sk/wp-content/uploads/2015/01/Focus-15-01-STD-X.pdf

Cross Traffic

ETS Focus Motory svetlá