Vylepšený Renault Kadjar je na Slovensku aj so štvorkolkou

Renault na slovenský trh oficiálne uviedol inovovaný model Kadjar. SUV patriace do C segmentu dostalo modernizovaný vzhľad a tiež aj úplne nové, alebo aspoň dôkladne obnovené motory. Najväčšia zmena sa však udiala vnútri.

Zvonka sa pekne facelift kryštalizuje v prednej časti. Nárazník je úplne iný, ale tiež pozeráte a viete, že tu ešte niečo bolo inak. Jasné, maska chladiča dostala chrómové lišty. Ale ešte sa udialo niečo. Nové sú aj predné svetlá so zakomponovaným denným svietením a LEDkovou smerovkou. Podobné zmeny nsatali aj v zadnej časti. Nárazník je výraznejší a pôsobí širšie, celé auto rozširuje opticky. Zmenili sa aj svetlá a Renault vymenil kompletne ponuku diskov. Vo vzorkovníku pribudli tri nové farby, zelená Ural, modrá Iron a sivá Highland.

Ešte zásadnejšie zmeny prináša facelift vnútri. Nissanovské detaily ustúpili, aj ovládanie okien je z Renaultov už. A klimatizácia má síce blízko tej v Dustri, ale zároveň je dvojzónová, takže len prvý pohľad je podobný. Kadjar získal pri modernizovaní aj iný infotainment. Sklený povrch je lepší, ale zmizlo koliesko na ovládanie hlasitosti. Nahradili ho dotykové tlačidlá. Nové sú aj lišty v kabíne a tiež prepracovaním prešli sedadlá. Stred je z mäkkej peny, boky z tvrdšej, aby podržali aj v zákrutách.

Renault ponúkne pre motor Blue dCi 150 pohon všetkých kolies s pripájateľným zadkom. Ostatné verzie si budú musieť vystačiť s pohonom prednej nápravy. K tomu je ale možné doplniť systém Extended Grip, ktorý upravuje chovanie ESP v závislosti od nastavenia otočným ovládačom.

Motor Blue dCi 150 je nový štvorvalec s objemom 1,7 litra, ktorý vznikol úpravou minulého agregátu 1,6 dCi. Ponúka výkon 110 kW (150 k). Okrem neho bude v ponuke, ale iba s pohonom prednej nápravy aj naftový 1,5 Blue dCi 115 s výkonom 85 kW (115 k).

Benzínové agregáty môžu tiež zabudnúť na pohon všetkých kolies. Bude ich reprezentovať 1,3 TCe, ktorý bude mať buď 103 kW (140 k), alebo 118 kW (160 k). Oba motory budú mať štandardne filter pevných častíc pre benzínové motory. Výkonnejší pridá možnosť automatickej prevodovky so siedmimi stupňami a dvomi spojkami.

Základná cena Kadjaru je s TCe 140 GDP a výbavou Zen 20 490 eur. Za naftový Intens s pohonom všetkých kolies zaplatíte 28 790 eur. Ku každej výbave má Renault prichystaný akciový balík výbavy. Pre Intens to je LED balík s LED prednými svetlami iba za 200 eur.